فقہ الحدیث -جلد2

bookTittleImage

تفصیل کتاب


کتاب کا نام:فقہ الحدیث -جلد2
مصنف :  حافظ عمران ایوب لاہوری
ناشر:  فقہ الحدیث پبلیکیشنز، لاہور
صفحات:  817
Click on image to Enlarge

فہرست 


عناوین

صفحہ نمبر

تقریظ

49

پیش لفظ

51

چند ضروری اصطلاحات بترتیب حروف تہجی

52

کتاب الحج   ........ حج کے مسائل

 

باب:1 ...... حج کے احکام

57

پہلی فصل: حج کا وجوب

57

ہر مکلّف استطاعت رکھنے والے شخص پر حج واجب ہے

57

557۔ لفظ سبیل کا مفہوم

59

558۔ عورت پر وجوب حج کے لیے محرم کا ہونا شرط ہے

60

(استطاعت کے بعد) فوری طور پر حج کرنا واجب ہے

60

اسی طرح عمرہ بھی اور ایک سے زیادہ مرتبہ حج نفل ہے

61

متفرقات

63

559۔ کیانابالغ بچہ حج کرسکتا ہے؟

63

560۔ میت کی طرف سے حج کرنا کیسا ہے؟

64

دوسری فصل: نیت کے ساتھ نوع حج کی تعیین واجب ہے

65

حج تمتع یا قرآن یا مفرد میں سے کسی ایک قسم کی نیت کے ساتھ تعیین کرنا واجب ہے

65

پہلی (یعنی حج تمتع) سب سے افضل ہے

66

احرام باندھنے کے مقامات

66

جو ا ن مقامات کے اندر ہوں وہ اپنے گھر سے احرام باندھیں

67

متفرقات

68

561۔ نبی صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نے کہاں سے تلبیہ کہا؟

68

562۔احرام باندھتے وقت غسل

68

563۔حدود حرم میں عارضی طور پر مقیم حضرات ......

68

564۔حج و عمرے کی نیت کے بغیر مکہ میں داخلہ

68

تلبیہ کے مسائل

69

565۔ تلبیہ کا حکم

69

567۔ مردوں کو اونچی آواز سے تلبیہ کہنا چاہیے

69

568۔ بلند آواز سے تلبیہ کہنا اجر میں اضافے کا باعث ہے

70

569۔ تلبیہ کہنے کی فضیلت

70

570۔ تلبیہ کا اختتام

70

571۔ عمرے میں تلبیہ کب ختم کیا جائے؟

70

تیسری فصل: دوران احرام ممنوع افعال

71

محرم کے لیے ممنوع افعال

71

ابتداء میں خوشبو نہ لگائے

72

کسی عذر کے بغیر اپنے بال نہ ترچھوائے

72

شہوانی حرکات، نافرمانی اور جھگڑے سے اجتناب کرے

73

نہ نکاح کرے، نہ نکاح کرائے او رنہ نکاح کا پیغام بھیجے

73

کسی شکار کو قتل نہ کرے اور جو اُسے قتل کرے گا.......

74

وہ شخص کسی دوسرے شخص کا شکار کیا ہوا جانور بھی نہیںکھا سکتا إلاکہ.....

75

اذخر گھاس کے سوا حرم کے درخت نہ کاٹے جائیں

77

محرم کے لیے پانچ فاسق (موذی) جانوروں کو قتل کرنا جائز ہے

77

مدینہ کے حرم کا شکار اور اس کے درخت مکہ کے حرم کی طرح ہیں

78

جو اس کے درخت یا اس کی گھاس کاٹے گااس کی سزا

79

وادئ وج کا شکار اور اس کے درخت بھی حرام ہیں

79

متفرقات

80

572۔ حالت احرام میں بطور علاج جسم سے خون نکلوانا

80

573۔ حالت احرام میں غسل کرنا مباح ہے

80

574۔ حالت احرام میں سرمہ لگانا یا ......

80

چوتھی فصل: جو افعال دوران طواف واجب ہیں

81

مکہ آنے کے بعد حاجی طواف قدوم کے سات چکر لگائے

81

575۔ عورتیں بھی مردوں کے ساتھ طواف کریں گی

82

576۔ طواف کی اقسام

82

پہلے تین چکروں میں تیز دوڑے گا او رباقی میں آہستہ چلے گا

82

577۔ رمل کی ابتداء کیسے ہوئی؟

83

حجر اسود کو بوسہ دے گا یا چھڑی وغیرہ کے ساتھ اس کی طرف اشارہ کرے گا او رچھڑی کو بوسہ دے گا۔

83

رکن یمانی  کو چھو کر گزرے

84

حج قران کرنے والے کے لیے ایک طواف او رایک سعی ہی کافی ہے

85

دوران طواف وہ باوضوء اور ستر ڈھانپنے والا ہو

86

حائضہ عورت بیت اللہ کے طواف کے سوا دیگر حاجیوں کی طرح تمام اعمال کرے گی

87

طواف کے وقت مسنون ذکر کرنا مستحب ہے

88

طواف کے بعد مقام ابراہیم میں دو رکعتیں پڑھے گا پھر حجر اسود کو دوبارہ چھوئے گا

88

578۔ مقام ابراہیم کی دو رکعتوں کے بعد آب زمزم پینا

89

متفرقات

89

579۔ مریض سوار ہوکر طواف کرسکتا ہے

89

580۔ اضطباع کیا ہے؟

89

پانچویں فصل: صفا مروہ کے درمیان سعی کا وجوب

90

پھر وہ مسنون دعائیں پڑھتا ہوا صفا اور مروہ کے درمیان سات چکر لگائے گا

90

اگر حج تمتع کررہا ہو تو سعی کے بعد احرام اتار دے گا حتیٰ کہ  جب ترویہ کا دن ہوگا

91

581۔ خواتین کے لیے صفا مروہ کی سعی

92

582۔ حائضہ اور نفاس والی عورت بھی یہ سعی کرے گی

92

چھٹی فصل: مناسک حج کا بیان

93

میدان عرفات میں وقوف اور مزدلفہ کی طرف واپسی

93

583۔ عرفہ کے دن کی بہترین دعا

94

584۔ وقوف عرفات کا مقام

94

مشعر حرام میں آئے گا اور وہاں اللہ کا ذکر کرتے ہوئے......

94

جمرات کو کنکریاں مارے گا.....

95

کنکریاں طلوع آفتاب کے بعد مارے گا البتہ عورتیں او ربچے اس سے پہلے بھی مارسکتے ہیں

96

585۔ تلبیہ کب ختم کیا جائے گا؟

97

پھر وہ اپنا سرمنڈائے گا یا بال ترشوائے گا تو اس کے لیے بیوی کے سوا تمام اشیاء حلال ہوجائیں گی۔

97

586۔کیا عورتیں بھی بال منڈوائیں گی؟

98

587۔ سرمنڈانے سے پہلے قربانی

99

588۔ یوم النحر میں حاجیوں کے کرنے کے چار کام

100

ایام تشریق (11،12،13 ذوالحجہ) کے ہر روز تینوں جمروں کو سات سات کنکریاں مارےگا۔

100

589۔ ایام تشریق کی راتیں منی میں گزاری جائیں

101

امام حج کے لیے مستحب ہے کہ وہ یوم النحر کو خطبہ دے

102

ایام تشریق کے درمیان میں بھی خطبہ دے

102

حاجی نحر کے دن طواف افاضہ یعنی طواف زیارت کرے گا

103

حج کے کاموں سے فارغ ہوکر طواف وداع کرے گا

104

590۔ مدینہ کو واپسی

104

متفرقات

105

591۔ مسجد حرام، مسجد نبوی او رمسجد اقصیٰ میں نماز کی کیفیت

105

مسائل احصار

105

592۔ حج یا عمرے کے لیے جاتے ہوئے راستے میں عذر پیش آجانا

105

593۔ محصر شخص آئندہ سال حج یا عمرے کی قضائی دے گا

106

594۔ اگر کسی کو رکاوٹ پیش آنے کا خدشہ ہو.....

107

ساتویں فصل: قربانی کی سب سے افضل قسم

108

سب سے افضل قربانی اونٹ کی ہے، پھر گائے اور پھر بکری کی

108

اونٹ اور گائے سات افراد کی طرف سے کفایت کرجاتی ہے

108

قربانی دینے والے کے لیے اپنی قربانی کا گوشت کھانا جائز ہے

109

اس پر سوار ہوسکتا ہے

109

اسے اشعار کرنا اور اس کے گلے میں قلادہ (پٹہ) ڈالنا مستحب ہے

110

جو (بیت اللہ کیلئے) قربانی بھیج دے اس پر وہ اشیاء حرام نہیں ہوں گی جو محرم پر ہوتی ہیں۔

111

باب:2 ...... عمرہ مفردہ کا بیان

112

عمرہ مفردہ کا طریقہ

112

دوران سال کسی بھی وقت عمرہ کرنا مشروع ہے

112

متفرقات

113

چند بدعات حج

113

595۔ سفر حج اور احرام کی بدعات

113

596۔ طواف کی بدعات

114

597۔ آب زمزم کی بدعات

115

598۔ سعی کی بدعات

115

599۔ عرفہ کی بدعات

115

600۔ مزدلفہ کی بدعات

116

601۔ احرام سے نکلنے کی بدعات

116

602۔ جمروں کوکنکریاں مارنے کی بدعات

116

کتاب النکاح  ........ نکاح کے مسائل

 

پہلی فصل: شادی کے احکام

119

جو شخص نکاح کی طاقت رکھتا ہو اس کے لیے یہ مشروع ہے

119

جسے گناہ میں ملوث ہونے کا اندیشہ ہو اس پر (نکاح) واجب ہے

121

دنیا سے لاتعلقی (شادی نہ کرنا) جائز نہیں إلا کہ انسان نکاح کی ضروریات پوری کرنے سے عاجز ہو۔

122

نکاح کے لیے عورت کیسی ہو؟

122

بڑی عمر کی لڑکی ہو تو اس کی طرف پیغام نکاح بھیجنا او رلڑکی سے رضا مندی حاصل کرنا

124

ایسے شخص کے متعلق جو اس کا کفو (ہمسر ) ہو

125

لڑکی چھوٹی ہو تو اس کے ولی کو پیغام نکاح بھیجا جائے گا

126

کنواری لڑکی کی رضا مندی اس کی خاموشی ہی ہے

126

دوران عدت پیغام نکاح بھیجنا او رکسی کے پیغام نکاح پر اپنا پیغام بھیج دینا حرام ہے

126

منگیتر کو ایک نظر دیکھ لینا جائز ہے

128

ولی کی اجازت کے بغیرنکاح درست نہیں

128

دو گواہوں کے بغیر بھی نکاح نہیں ہوتا

130

603۔ نکاح خفیہ نہیں بلکہ اعلانیہ کرنا چاہیے

131

إلا کہ ولی (شوہر دیدہ کی رضا میں) رکاوٹ بن رہا ہو یا غیر مسلم ہو۔

132

زوجین میں سے ہر ایک کے لیے جائز ہے کہ وہ عقد نکاح کے لیے اپنا نمائندہ مقرر کرلیں

132

متفرقات

132

604۔ خطبہ نکاح پڑھنا مسنون ہے

132

605۔ جس کی شادی ہو اسے ان الفاظ میں مبارکباد دی جائے

133

606۔ شریعت میں کثیر التعداد بارات کا تصور نہیں

133

607۔ مسجد میں نکاح

134

608۔ بروز جمعہ نکاح

134

609۔ ولیمہ مشروع ہے

134

610۔ ولیمہ کی دعوت قبول کرنا واجب ہے

135

دوسری فصل: حرام نکاح

136

متعہ کا نکاح منسوخ ہے

136

حلالہ کرانا حرام ہے

138

اسی طرح نکاح شغار بھی حرام ہے

139

خاوند پر واجب ہے کہ عورت کی شرائط پوری کرے

140

إلا کہ کوئی شرط حرام کو حلال یا حلال کو حرام کردینے والی ہو

141

آدمی پر کسی بدکار یا مشرکہ عورت سے نکاح کرنا حرام ہے اور عورت پر بھی

141

جن کے ساتھ نکاح کی حرمت کی قرآن نے وضاحت کردی ہے

142

رضاعت بھی نسب کی طرح ہی ہے

144

611۔ رضاعت کی وجہ سے اثبات حرمت کی دو شرطیں ہیں

144

عورت اور اس کی پھوپھی یا اس کی خالہ کو بیک وقت نکاح میں رکھنا جائز نہیں

145

آزاد اور غلام مرد کیلئے عورتوں کی جو تعداد مباح ہے اس سے بڑھکر  نکاح کرنا بھی حرام ہے

146

اگر غلام اپنے مالک کی اجازت کے بغیر نکاح کرے تو اس کا نکاح باطل ہے

148

جب لونڈی آزاد ہوجائے تو وہ اپنے معاملے کی خود مالک ہوگی

148

کوئی عیب نکل آنے پر نکاح فسخ کرنا جائز ہے

149

کافر جب مسلمان ہوجائیں تو ان کے کس نکاح کو برقرار رکھا جائے گا

151

جب میاں بیوی میں سے ایک مسلمان ہوجائے تو نکاح فسخ ہوجائے اور عدت واجب ہوجائے گی

152

اگر مرد مسلمان ہوجائے اور عورت  نے دوسرا نکاح نہ کیا ہو تو وہ.....

152

تیسری فصل: مہر کے مسائل

154

مہر ادا کرنا واجب ہے خواہ لوہے کی انگوٹھی یا قرآن سکھانا ہی کیوں نہ ہو

154

مہر کو بہت زیادہ بڑھا  دینا مکروہ ہے

156

جس نے کسی عورت سے شادی کی اور مہر مقرر نہ کیا تو......

157

ہم بستری سے پہلے مہر کا کچھ حصہ ادا کردینا مستحب ہے

158

مرد پر عورت سے اچھا سلوک کرنا ضروری ہے

158

بیوی پر شوہر کی فرمانبرداری لازم ہے

159

جس کی دو یا اس سے زائد بیویاں ہوں وہ ان کے درمیان انصاف کرے

160

جب کوئی سفر کا ارادہ کرے تو ان (بیویوں) کے درمیان قرعہ ڈال لے

161

عورت کے لیے اپنی باری کسی اور کو دے دینایا  اسے ختم کرکے خاوند سے مصالحت کرلینا درست ہے۔

161

شوہر اپنی نئی کنواری دلہن کے پاس سات دن جبکہ مطلقہ یا بیوہ کے پاس تین دن ٹھہرے

162

عزل جائز نہیں

163

عورت کی پشت میں جماع کرنا جائز نہیں

165

چوتھی فصل: بچہ صاحب فراش کا ہے

167

بچہ بستر والے کے لیے ہے اور کسی اور سے اس کی مشابہت کا کوئی اعتبار نہیں

167

جب تین شخص ایک لونڈی کی ملکیت میں شریک ہوں......

167

متفرقات

168

612۔ جماع سے پہلے دعا

168

613۔ غیلہ جائز ہے

168

614۔ دوران جماع گفتگو کا حکم

169

615۔ مباشرت کے راز افشاں کرنا

169

616۔ لمبے سفر سے واپسی پر گھر میں پہنچنے سے پہلے اطلاع کردینا

169

617۔ اہل کتاب (یہود و نصاریٰ) کی عورتوں سے نکاح

170

618۔ حالت احرام میں نکاح ممنوع ہے

170

کتاب الطلاق  ........ طلاق کے مسائل

 

باب1: ...... طلاق کی اقسام کابیان

173

پہلی فصل: طلاق کی مشروعیت او راس کے احکام

173

مکلّف وخود مختار شخص کی طرف سے طلاق دینا جائز ہے

173

خواہ مذاق میں ہی ہو

175

عورت کو طلاق دینے کا مسنون طریقہ

175

اس صورت کے علاوہ کسی اور صورت میں طلاق دینا حرام ہے

177

بدعی طلاق کے واقع ہونے میں اور ایک سے زائد طلاقوں کے واقع ہونے میں اختلاف ہے

177

راجح مؤقف یہ ہے کہ  ایسی طلاقیں واقع نہیں ہوتیں

179

متفرقات

181

619۔ کیا خرچہ نہ ہونےکی صورت میں حاکم میاں بیوی کے درمیان جدائی ڈال سکتا ہے؟

181

620۔ ایسی عورت جس کا خاوند لاپتہ ہوجائے

182

621۔ والدین کے حکم پرطلاق

183

دوسر ی فصل: طلاق کن اشیاء کے ساتھ واقع ہوتی ہے؟

185

اشارے و کنائے سےبھی طلاق ہوجائے گی جبکہ اس میں طلاق کی نیت موجود ہو

185

اختیار دینے سے بھی طلاق واقع ہوجائے گی جب عورت علیحدگی پسند کرلے

185

جب خاوند طلاق کو کسی  اور کے سپرد کردے تو اسکی طرف سے بھی طلاق واقع ہوجائے گی

186

بیوی کو اپنے اوپر حرام کرلینے سے طلاق واقع نہیں ہوگی

186

آدمی رجعی طلاق کی عدت میں اپنی بیوی کا زیادہ مستحق ہے جب چاہے رجوع کرسکتا ہے

187

622۔ رجوع کس طرح کیا جائے گا؟

188

623۔ حق رجوع کی حکمت

189

تیسری طلاق کے بعد جب تک وہ کسی اور شوہر سے نکاح نہ کرے پہلے کیلئے حلال نہیں ہوگی

189

متفرقات

189

624۔ نکاح سے پہلے طلاق

189

625۔ شرط کے ساتھ معلق طلاق

190

626۔ خیالی طلاق

190

627۔ غلام کی طلاق

191

628۔ طلاق کے وقت اپنا دیا ہوا مہر وصول کرنا جائزنہیں

191

باب:2 ...... خلع کابیان

192

جب آدمی اپنی بیوی سے خلع کرے تو بیوی کا معاملہ اسی کے ہاتھ میں ہوگا

192

629۔ عورت خلع کب لے سکتی ہے؟

192

630۔ بلاوجہ عورت کا شوہر سے طلاق کا مطالبہ کرنا حرام ہے

192

خلع کم اور زیادہ مال سے جائز ہے لیکن .......

193

خلع پر میاں بیوی دونوں کی رضا مندی ضروری ہے یا پھر.....

194

یہ فسخ نکاح ہے

195

اس کی عدت ایک حیض ہے

196

متفرقات

197

631۔ خلع کے لیے طلاق کی شرائط

197

632۔ کیا خلع کے لیے عورت کو والدین سے اجازت لینے کی ضرورت ہے؟

197

633۔ خلع کے لیے حاکم یا قاضی کی ضرورت نہیں

197

باب:3 ...... ایلاء کا بیان

198

ایلاء کی تعریف

198

اگر اس نےکوئی مدت مقرر نہ کی ہو یا چار ماہ سے زائد مقرر کی ہو تو.....

198

متفرقات

199

634۔ مدت ایلاء کی مقدار

199

635۔ آزاد اور غلام کی مدت ایلاء

200

636۔ کیا غصے کی حالت میں ایلاء منعقد ہوجاتا ہے؟

200

637۔ اگر کوئی مدت ایلاء کے دوران بیوی سے ہم بستر ہونا چاہے؟

200

باب:4 ...... ظھار کا بیان

201

ظہار کی تعریف او راس کا کفارہ

201

638۔ظہار کے الفاظ

201

639۔ کفارے میں ترتیب کا حکم

202

640۔ کیا کفارے میں غلام کا مؤمن ہونا ضروری ہے؟

202

641۔ روزوں کا تسلسل برقرار رہے

203

642۔ کفارے کی ادائیگی سے پہلے ہمبستری

203

643۔ ہر مسکین کو کتنا کھانا کھلایا جائے؟

203

حاکم کے لیے جائز ہے کہ بیت المال سے اس کی اعانت کردے اگر وہ فقیر ہو اور.....

204

اگر وہ شخص وقت گزرنے یا کفارہ دینے سے پہلے ہم بستری کرلے تو......

204

باب:5 ...... لعان کا بیان

206

جب آدمی اپنی بیوی پرزنا کی تہمت لگائے اور وہ عورت اس کا اقرار نہ کرے

206

لعان کا طریقہ

207

بچہ صرف ماں کے حوالے کردیا جائے گا اور جس نے اسے اس بچے کی وجہ سے تہمت لگائی.

208

متفرقات

209

644۔لعان میں مرد سے ابتداء ......

209

645۔ کیا لعان طلاق ہے؟

209

646۔ شوہر کو حد قذف

209

647۔ کیا لعان کے بعد از خود علیحدہ ہوجائے گی؟

210

648۔ مسجد میں لعان

210

649۔ لعان کا حکم صرف شادی شدہ عورتوں کے لیے ہے

210

650۔ بچوں کا رنگ مختلف ہونے کی وجہ سے بیوی پر تہمت زنا

210

باب:6 ...... عدت کا بیان

211

پہلی فصل : عدت کی اقسام

211

طلاق کی وجہ سے حاملہ کی عدت وضع حمل ہے اورحائضہ کی تین حیض ہے

211

ان دونوں کے علاوہ کی عدت تین ماہ ہے

212

بیوہ کی عدت چار ماہ اور دس دن ہے اگر وہ حاملہ ہو تو اس کی مدت وضع حمل ہے

212

جس عورت سے ہم بستری نہیں ہوئی اس پر کوئی عدت نہیں او رلونڈی.......

214

عدت گزارنے والی بیوہ عورت پر لازم ہے کہ وہ زیب و زینت چھوڑ دے

215

بیوہ اسی گھر میں ٹھہرے جس میں اپنے خاوند کی وفات کے وقت تھی

216

جس عورت کا شوہر لاپتہ ہوجائے وہ کیا کرے؟

218

651۔ ایام عدت میں مطلقہ عورت کا گھر سے نکلنا

218

دوسری فصل: قیدی یا خریدی ہوئی لونڈی کا استبراء

219

قیدی یا خریدی ہوئی لونڈی پر استبراء کے لیے ایک حیض مدت ہے اور اگر حاملہ ہو......

219

جسے حیض نہیں آتا اس کی عدت

220

کنواری او رچھوٹی عمر کی لونڈی کے لیے استبراء ضروری نہیں او رنہ  ہی......

220

652۔ لونڈیوں سے ہم بستری کے لیے ان کا مسلمان ہونا ضروری نہیں

221

653۔ استبراء سے پہلے بھی ہم بستری کے علاوہ استمتاع جائز ہے

221

باب:7 ...... نفقہ کا بیان

222

خاوند کا بیوی کا خرچہ واجب ہے

222

654۔ کتنا خرچہ واجب ہے؟

223

655۔ خرچہ میں خاوند کے حالات کو بھی پیش نظر رکھا جائے گا

224

رجعی طلاق یافتہ کیلئے بھی خرچہ ہے جبکہ طلاق بائنہ (تیسری طلاق) والی کیلئے نہیں ہے

224

شوہر کی وفات یا تیسری طلاق کے بعد خرچہ اور رہائش کا حکم

226

مالدار باپ پر اپنے تنگ دست بیٹےکو خرچہ دینا لازم ہے اسی طرح مالدار بیٹے پر بھی......

227

مالک پر اپنے غلاموں کا خرچہ واجب ہے

228

کسی قریبی رشتہ دار پر اپنے قریبی رشتہ دار کو خرچہ دینا واجب نہیں ہے

229

جس کاخرچہ کسی پر واجب ہو تو اس کا لباس اور اس کی رہائش بھی اس پر واجب ہے

230

متفرقات

230

656۔ کسی مسلمان کی جان بچانے کے لیے مال خرچ کرنا

230

657۔ جانوروں کا خرچہ ان کے مالکوں پر لازم ہے

231

باب:8 ...... دودھ پلانے کابیان

232

رضاعت کا حکم صرف پانچ مرتبہ دودھ پلانے کےساتھ ثابت ہوتا ہے

232

حرمت کے لیے دودھ کی موجودگی او ربچے کا مدت رضاعت میں ہونا ضروری ہے

234

رضاعت کی وجہ سے وہ رشتے حرام ہوجاتے ہیں جو نسب کی وجہ سے حرام ہوتے ہیں

235

کسی اختلاف کی صورت میں دودھ پلانے والی کی بات قبول کی جائے گی

235

کسی بڑی عمر کے لڑکے کو دودھ پلانا جائز ہے خواہ وہ داڑھی والا ہی کیوں نہ ہو

236

متفرقات

238

658۔ دو سال تک دودھ پلانا جائز ہے  ضروری نہیں

238

659۔ کسی او رسے دودھ پلوانا بھی جائز ہے

238

660۔ اگر کسی نے بہن کا دودھ پیا ہو تو باہم ان کی اولاد کا حکم

238

661۔ حق رضاعت کے متعلق&l

 

کتاب  الأ ایمان  ........ قسموں کے مسائل

 

قسم صرف اللہ کے نام کی یا اس کی صفت کی اٹھائی جاسکتی ہے

377

اس کے علاوہ کسی کی قسم اٹھانا حرام ہے

378

717۔ قرآن کی قسم اٹھانا

380

جس شخص نے قسم کے وقت إن شاء اللہ کہا تو اس کی قسم کسی صورت نہیں ٹوٹے گی

380

جس شخص نے کسی چیز کی قسم اٹھائی پھر اسے بہتر کام نظر آیا تو وہ بہتر کام کرے اور.....

380

جسے قسم اٹھانے پر مجبور کیا جائے تو اُسے توڑنے سے وہ گناہگار بھی نہیں ہوگا

381

جھوٹی قسم وہ ہے جس کا جھوٹ قسم اٹھانے والے کے علم میں ہو اور لغو قسموں پر کوئی مؤاخذہ نہیں

382

مسلمان کا دوسرے مسلمان پر یہ حق ہے کہ اگر وہ اس پر کوئی قسم ڈالے تو وہ اسے پورا کرے

383

قسم توڑنے کا کفارہ وہی ہے جو اللہ تعالیٰ نے اپنی مقدس کتاب میں بیان کیا ہے

383

718۔ کسی عذر کی وجہ سے قسم پوری نہ کرسکے تو .......

384

کتاب النذر  ........ نذر کے مسائل

 

نذر صرف اسی وقت درست ہوگی جب اس کے ذریعے اللہ کی رضا مطلوب ہو

387

اللہ کی نافرمانی کے کام میں نذر جائز نہیں

387

معصیت کی نذر کی صورت

388

اس کی ایک صورت قبروں پرنذر ماننا ہے

388

جس نے اپنے نفس پر کوئی ناجائز کام واجب کرلیا تو وہ اس پر واجب نہیں ہے

389

اسی طرح اگروہ کام نذر ماننے والے کی طاقت سے باہر ہو تو بھی واجب نہیں

389

البتہ ایسے شخص پر قسم توڑنے کا کفارہ لازم ہے

390

جس نے حالت شرک میں کسی اچھے کام کی نذر مانی پھر وہ مسلمان ہوگیا تو وہ نذرپوری کرے

390

نذر وراثت کے ثلث سے ہی ادا ہوگی

391

اگر نذر ماننے والافوت ہوجائے او راس کی طرف سے اس کی اولاد نذر پوری کرے تو کفایت کرجائے گی

391

719۔ کیا نذر کی قضا ورثاء پر واجب ہے؟

392

کتاب الأطعمۃ  ........ کھانے کے مسائل

 

باب:1 ...... حرام کھانوں کا بیان

395

اصل میں ہر چیز حلال ہے اورصرف حرام وہ ہے.....

395

جو اشیاء کتاب اللہ میں مذکور ہیں وہ حرام ہیں

397

ہر چیزپھاڑ کرنے والا درندہ او رہر ایسا پرندہ جو پنجوں میں گرفت کرکے کھائے حرام ہے

398

گھریلو گدھے اور غلاظت کھانے والا جانور غلاظت ختم ہونےسے پہلے حرام ہے

399

720۔ جنگلی گدھے کا گو شت حلال ہے

399

721۔ گھوڑے کا گوشت حلال ہے

400

کتے، بلیاں اور ہر خبیث جانور حرام ہے

401

722۔ جن جانوروں کے قتل کا حکم دیا گیا ہے

402

723۔ جن جانوروں کے قتل سےمنع کیا گیا ہے

402

جو ان کے علاوہ ہیں وہ حلال ہیں

403

724۔ ضب (سانڈے ) کا حکم

403

725۔ قنفذ (سیہہ) کا حکم

403

726۔ٹڈی کا حکم

403

727۔ خرگوش کا حکم

403

728۔ مٹی کا حکم

404

باب:2 ...... شکار کا بیان

405

جس جانور کو تیز ہتھیار یا شکاری جانوروں کے ذریعے شکار کیا جائے وہ حلال ہے جبکہ .....

405

729۔ کیاصرف کتے کے ذریعے ہی شکار کیا جائے گا؟

406

جسے اس کے علاوہ کسی اور جانور کے ذریعے شکار کیا گیا ہو اسے ذبح کرنا ضروری ہے

407

730۔ معراض سے شکار کا حکم

407

731۔ پتھر یا غلیل سےکیا ہوا شکار

407

732۔ بندوق کے شکار کا حکم

407

اگرسدھا ئے کتے کے ساتھ کوئی دوسرا کتا شریک ہوجائے تو ان کا شکار حلال نہیں

408

اگر سدھایا ہوا کتا اس شکار سے خود کھا لے تو وہ شکار حلال نہیں کیونکہ اس نے وہ جانور اپنے لیے پکڑا ہے۔

408

اگر تیر لگنے کے کچھ دنوں بعد شکار کو مردہ حالت میں پانی سےباہر پالیا تو جب تک ......

408

باب:3 ...... ذبح کا بیان

410

جو چیز خون بہادے اور رگیں کاٹ دے اور اس پر اللہ کا نام بھی لیا گیا ہو اس سے ذبح درست ہے

410

733۔ ذبح کے وقت بسم اللہ پڑھنے کا حکم

411

734۔ ذبح کے وقت جانور کو قبلہ رخ کرنا

411

ذبیحہ کو تکلیف پہنچانا، اس کا مثلہ کرنا او راسے غیر اللہ کے نام پر ذبح کرنا حرام ہے

412

735۔ ایک ضروری وضاحت

412

جب ذبح کرنا کسی سبب سے مشکل ہوجائے تو تیر یانیزہ مار کر اسے حلال کرنا بھی درست ہے

413

جنین کی ماں کو ذبح کرنا، جنین کو ذبح کرنے کے ہی مترادف ہے

413

جو حصہ زندہ جانور سے کاٹ لیا جائے وہ مردار ہے

414

مردے اور دو خون ’’(یعنی)مچھلی اور ٹڈی،جگر اور تلی‘‘ حلال ہیں

414

مجبور آدمی کے لیے مردار بھی حلال ہے

415

736۔ اہل کتاب کے ذبیحہ کا حکم

416

باب:4 ...... مہمان نوازی کا بیان

417

جو شخص میزبانی کی طاقت رکھتا ہو اس پر مہمانوں کی خدمت کرنا واجب ہے

417

مہمان نوازی کی حد تین دن ہے او راس سے زائد صدقہ ہے

417

مہمان کیلئے جائزنہیں کہ اسکے پاس اتنے دن ٹھہرے جس سے اسے تنگی میں ہی ڈال دے

417

اگر میزبان اپنا فرض ادا نہ کرے تو مہمان اپنی میزبانی کے مطابق اس سےزبردستی وصول کرسکتا ہے

417

737۔ مہمان نوازی میں تکلف سے اجتناب کرنا چاہیے

418

کسی کی اجازت کے بغیر اس کا کھانا کھا لینا حرام ہے

418

کسی کے مویشیوں کا دودھ دوہنا اور اس کے پھل یا اناج کو کھانا بھی اسی میں شامل ہے

419

مالک کی اجازت کے بغیر کھانا جائز نہیں لیکن اگر کوئی ان اشیاء کا محتاج ہو تو.....

419

باب:5 ..... کھانےکے آداب کا بیان

421

کھانے کھانے والے کو چاہیے کہ پہلے بسم اللہ پڑھے، پھر دائیں ہاتھ سے کھائے

421

برتن کے کناروں سے کھائے نہ کہ درمیان سے اور اپنے قریب سے کھائے

422

فارغ ہونے کے بعد اپنی انگلیاں او ربرتن صاف کرلے

423

738۔انگلیاں چاٹنے سے پہلے تولیے کا استعمال

424

کھانے سےفارغ ہوکر الحمدللہ کہے اور دُعا مانگے او رٹیک لگا کر نہ کھائے

424

739۔ دودھ پینے کی دُعاء

424

740۔ ایک ضعیف روایت

425

741۔ ایک ضروری وضاحت

425

742۔ اکٹھے کھانا مستحب ہے

426

743۔ بہت زیادہ سیر ہوکر نہ کھانا

426

744۔ کھانے کے بعد ہاتھ صاف کرلینے چاہیے

428

745۔ سونے چاندی کے برتنوں میں کھانے کا حکم

429

کتاب الأشربۃ   ........ مشروبات کے مسائل

 

ہر نشہ آور او رعقل پر پردہ ڈال دینے والی چیز حرام ہے

433

جس چیز کی زیادہ مقدار نشہ کرے اس کی کم مقدار بھی حرام ہے

435

تمام برتنوں میں نبیذ بنانا جائز ہے

436

لیکن دو مختلف اجناس کانبیذ بنانا جائز نہیں

436

شراب سے سرکہ بنانا حرام ہے اور جوش مارنے سے پہلے رس او رنبیذ جائز ہے

437

اس کے جوش مارنے کا عام گمان تین دن سے زیادہ پڑا رہنا ہے

437

پینے کے آداب یہ ہیں کہ تین سانس لیے جائیں، دائیں ہاتھ سے اور بیٹھ کر پیا جائے

438

دوسروں کو دیتے وقت دائیں طرف  والوں کومقدم رکھا جائے او رپلانے والا آخر میں پیئے

440

شروع میں بسم اللہ اور آخر میں الحمدللہ کہے

441

برتن میں سانس لینا، اس میں پھونکنا اور مشکیزے کو منہ لگا کر پانی پینا مکروہ ہے

441

جب نجاست کسی مائع چیز میں گرجائے تو اسے پینا جائز نہیں.......

442

سونے چاندی کےبرتنوں میں کھانا پینا حرام ہے

443

746۔ برتنوں میں تھوڑی بہت چاندی جائز ہے

444

کتاب اللباس ........ لباس کے مسائل

 

ستر ڈھانپنا خلوت و جلوت میں واجب ہے

447

مرد خالص ریشم مت پہنے

448

جبکہ چار انگلیوں سے زائد ہو مگر بطور علاج پہن سکتا ہے

449

انسان ریشم کا بچھونا نہ بنائے اور سرخ رنگ کا لباس بھی نہ پہنے

449

نہ ہی شہرت کا لباس پہنے اور نہ ہی ایسا لباس جو عورتوں کے ساتھ خاص ہو......

451

مردوں پر سونے کے زیورات پہننا حرام ہے لیکن ......

452

متفرقات

453

747۔ انگوٹھی کس ہاتھ میں  پہننی چاہیے

453

748۔ انگشت شہادت اور درمیانی انگلی میں انگوٹھی پہننا

453

749۔ لوہے کی انگوٹھی پہننے کا حکم

454

750۔ گھروں میں تصویروں والے پردے لٹکانے کا حکم

455

751۔ کالی پگڑی پہننا جائز ہے

455

752۔ شلوار ٹخنوں سے نیچے لٹکانے کا حکم

455

753۔ داڑھی کو مہندی لگانے کا حکم

456

754۔ ایک دن چھوڑ کرکنگھی کرنی چاہیے

456

755۔ سرمہ پہننا جائز ہے

456

756۔ نیا کپڑا پہننےکی دعاء

457

757۔ باریک کپڑے پہننے والی عورتوں کا انجام

457

758۔ تواضع اختیار کرتے  ہوئے بہترین لباس چھوڑ دینا

458

759۔ کسی محتاج کو کپڑے پہنانے کی فضیلت

459

760۔ سریا  داڑھی کے بالوں سے سفید بال اکھیڑنا جائز نہیں

459

کتاب الأضحیۃ ........ قربانی کے مسائل

 

باب:1 ...... قربانی کے احکام کا بیان

463

قربانی ہر خاندان کے لیےمشروع ہے

463

قربانی میں کم از کم ایک بکری ہے

466

761۔ اونٹ اور گائے کے حصے

467

اس کاوقت عیدالاضحیٰ کے بعد سے لے کر ایام تشریق کے آخر تک ہے

468

افضل قربانی وہ ہے جو زیادہ موٹی تازی ہو

470

بھیڑوں میں جذعے او ربکریوں میں دوندے سے کم عمر کا جانور کافی نہیں ہوتا

470

نہ ہی بھینگا، مریض، لنگڑا، لاغر اور کٹے ہوئے سینگ اور کان والا جانور کافی ہوگا

471

قربانی کرنے والا اس سے صدقہ کرے، خود کھائے  اور ذخیرہ بھی کرسکتا ہے

472

عیدگاہ میں قربانی کرنا افضل ہے

472

جو قربانی کرنا چاہتا ہو وہ ذوالحجہ کا چاند طلوع ہونے سے قربانی کرنے تک اپنے بال اورناخن نہ کاٹے

473

متفرقات

474

762۔ جو قربانی کا ارادہ نہ رکھتا ہو کیاوہ بھی بال او رناخن نہ کاٹے؟

475

763۔ خصی جانور کی قربانی کا حکم

475

764۔ بھینس کی قربانی کا حکم

475

765۔کس دن کی قربانی افضل ہے؟

476

766۔ قربانی کے لیے چھری خوب تیز ہو

476

767۔ جانور کو قبلہ رخ لٹانا

477

768۔ اونٹ کو نحر کرنا چاہیے

478

769۔ چھری چلانے سے پہلے دعا

479

770۔جانور خود ذبح کرنا چاہیے

480

771۔ قربانی کی کھالوں کامصرف

481

باب:2 ...... ولیمہ کا بیان

482

ولیمہ کرنا جائز ہے

482

اس کی دعوت قبول کرنا واجب ہے

483

772۔ اگر کوئی کھانا نہ کھانا چاہے .......

484

773۔ اگر روزےدار ہو تو کہہ دے میں روزے دار ہوں

484

پہلے آنے والے کو پھر جس کا دروازہ قریب کو اسے مقدم کیا جائے

484

اگر دعوت ولیمہ کسی معصیت کےکام پرمشتمل ہو تو اس میں حاضر ہونا جائز نہیں

485

باب:3 ...... عقیقہ کے احکام کا بیان

486

عقیقہ کرنا مستحب ہے

486

عقیقہ لڑکے کی طرف سے دو بکریاں اور لڑکی کی طرف سے ایک بکری ہے

488

جسے پیدائش کے ساتویں روز قربان کیا جائے گا

488

اس دن نام رکھا جائے گا او ربچے کا سر بھی منڈوایا جائے گا

488

اس کے بالوں کے وزن کے برابر سونا یا چاندی صدقہ کردے

489

متفرقات

489

774۔ عقیقہ کی حکمت

489

775۔ اگر عقیقہ کی طاقت نہ ہو

490

776۔ کیا عقیقہ میں اونٹ اور گائے کی قربانی درست ہے؟

491

777۔ عقیقہ کے جانور نر ہوں یا مادہ؟

492

778۔ کیاعقیقہ میں لڑکے کی طرف سے ایک جانور بھی قربان کیا جاسکتا ہے؟

492

779۔ عقیقہ کے جانور میں قربانی کے جانور کی شرائط

493

780۔ اگر کوئی ساتویں روز سے پہلے عقیقہ کرلے؟

494

781۔ کیا  ساتویں روز کے بعد عقیقہ کیا جاسکتاہے؟

494

782۔ کیا انسان خود اپنا عقیقہ کرسکتا ہے؟

494

783۔ عقیقہ کے بجائے جانور کی قیمت صدقہ کردینا

495

784۔ ناتمام بچے کی طرف سے عقیقہ کا حکم

495

785۔ میت کی طرف سے عقیقہ

496

786۔ زندہ والدین کی طرف سے عقیقہ

496

787۔ عقیقہ کے جانور کے گوشت اور کھال کا مصرف

496

788۔ اللہ کے پسندیدہ نام

496

789۔ بچے کا نام رکھنے کا حق کس کو ہے؟

497

790۔ ایک نام سے زیادہ نام رکھنے کا حکم

497

791۔ روز قیامت مخلوق کو اپنے باپوں کے ناموں سے پکارا جائے گا

498

792۔ نومولود کو گڑھتی (تحنیک) دینا

499

793۔ نومولود بچوں کی وفات پر صبر کی فضیلت

500

794۔ بیٹیوں کی پیدائش پرناپسندیدگی کا اظہار نہیں کرنا چاہیے

502

795۔ بیٹیوں کی پیدائش پرناراضگی اور غصے کااظہار کرنا اہل جاہلیت کا فعل تھا

502

796۔ بیٹیوں کی اچھی پرورش کے نتیجے میں جنت میں داخلہ

503

797۔ بچوں کو چومنا مستحب ہے

504

798۔ ماں کے پیٹ میں بچے کی تخلیق کا منظر

504

کتاب الطب ........ طب کے مسائل

 

مریض کے لیے دوا لینا جائز ہے

509

جس میں صبر کی طاقت ہو اس کے لیے یہی افضل ہے کہ وہ اللہ کے سپرد کردے

509

حرام اشیاء سے علاج حرام ہے

510

گرم سلاخ وغیرہ سے داغ لگوانا مکروہ ہے اور سینگی لگوانے میں کوئی حرج نہیں

511

نظر بد وغیرہ کے لیے شرک سے بچتے ہوئے دم کروانا جائز ہے

512

متفرقات

514

799۔نظر بد کا علاج

514

800۔ ایک اہم مسئلہ

514

801۔ حضرت جبرئیل علیہ السلام کا دم

514

802۔ عورت بھی مرد کو دم کرسکتی ہے

515

803۔ سورہ فاتحہ دم ہے

515

804۔ شہد سے علاج

515

805۔ کوڑ کے مریض سے فرار

515

کتاب الوکالۃ  ........ وکالت کےمسائل

 

مال کے لیے جائز ہے کہ وہ ہرچیز میں کسی کو اپنا نمائندہ بنا لے.....

519

اگر نمائندہ مؤکل کے مقرر کیے ہوئے ریٹ سے زیادہ پر کوئی چیز فروخت کردے تو.....

521

اگر وہ مؤکل کی ہدایت کے مخالف کام کرے اگرچہ وہ زیادہ نفع مند معاملے کیلئے ہو.....

522

کتاب الضمانۃ  ........ ضمانت کے مسائل

 

جس نے کسی زندہ یا فوت شدہ کی ضمانت دی اس پر لازم ہے کہ مطالبہ پر مال ادا کرے

525

اگر وہ اس شخص کا مامور ہو جس کی ضمانت دے رہا ہے تو اس کی طرف رجوع کرے گا

526

جو کسی شخص کو حاضر کونے کا ضامن بنے اس پر واجب ہے کہ اسے حاضر کرے ورنہ....

527

کتاب الصلح  ........ صلح کے مسائل

 

مسلمانوں کے مابین صلح کرانا جائز ہے

531

لیکن ایسی صلح جو حرام کو حلال یا حلال کو حرام کردے جائز نہیں

531

معلوم و مجہول معاملے میں معلوم و مجہول طریقے سے صلح کرانا جائز ہے

532

806۔ قرعہ ڈالنے کا ثبوت

533

قتل کے معاملے میںدیت سے کم یا زیادہ مال پر صلح جائز ہے

534

صلح درست ہے خواہ انکار کی صورت میں ہو

535

متفرقات

536

807۔ صلح کرانے کے لیے جھوٹ بولنا جائز ہے

536

کتاب الحوالۃ  ........ حوالہ کےمسائل

 

جس کا قرض کسی مالدار کے سپرد کیا جائے تو اسے یہ سپردداری قبول کرنی چاہیے

539

جس کے سپرد کیاگیا ہے اگر وہ اس میں ٹال مٹول کرے یا......

540

کتاب المفلس  ........ دیوالیہ کے مسائل

 

قرض خواہوں کیلئے جائز ہے کہ انہیں جو کچھ بھی اسکے پاس ملے پکڑ لیں البتہ .....

543

جو شخص اپنامال بعینہ پالے تو وہی اس کا زیادہ حق دار ہے

544

808۔ اگربائع نے مشتری سے کچھ رقم وصول کرلی ہو......

545

809۔ اگر مشتری سامان کی قیمت ادا کیے بغیر فوت ہوجائے ......

545

جب مفلس کا مکمل مال بھی پورے قرض کی ادائیگی سے کم ہو تو .....

546

جب اس کا مفلس ہونا ثابت ہوجائے تو اسے قید کرنا درست نہیں ہے

546

مالدار شخص کی ٹال مٹول ظلم ہے جو اس کی عزت کو پامال کردیتی ہے

546

حاکم وقت کے لیے جائز ہے کہ وہ مفلس کو اس کے مال میں تصرف سے روک دے

547

اسی طرح حاکم وقت فضول خرچ اور نامعاملہ فہم شخص پربھی پابندی عائد کرسکتا ہے

547

یعیم کو مال میں  تصرف کی اجازت نہیں دی جائے گی جب تک کہ اس کی فہم و فراست کا علم نہ ہوجائے۔

549

810۔ بلوغت کی علامات

549

اس کے ولی کے لیے اس کے مال سے معروف طریقے سے کھانا جائز ہے

550

811۔ ناحق یتیموں کے اموال کھانا حرام ہے

551

کتاب اللقطۃ  ........ گمشدہ اشیاء کے مسائل

 

جو شخص کوئی گمشدہ چیز پائے اسے اس کے ظرف اور تسمے کی تشہیر کرنی چاہیے

555

ورنہ سال بھر اسکی تشہیر کرتا رہے او راس کے بعد اسے استعمال کرنا اس کے لیے جائز ہوگا

556

812۔ کیا غنی لقطہ استعمال کرسکتا ہے؟

557

مکہ کی گمشدہ چیز بہت زیادہ تشہیر کی متقاضی ہے

558

تین مرتبہ اعلان کے بعد ہلکی قیمت کی گری پڑی  اشیاء استعمال کرنے میں کوئی حرج نہیں

558

اونٹ کے علاوہ دیگر گمشدہ جانوروں کو پکڑا جاسکتا ہے

559

کتاب القضاء  ........ قضاء کے مسائل

 

صرف فیصلہ اس کادرست ہوگا جو مجتہد ہو

563

813۔ مجتہد اور مقلد میں فرق

564

814۔ قاضی کے مجتہد نہ ہونے  کی ایک دلیل  اور اس کا ردّ

565

815۔اجتہاد کے متعلق ایک حدیث اور اس کی تحقیق

565

جو لوگوں کے مال سے بچنے والا ہو،فیصلے میں عدل کرے اورمساوات کے اصول پر فیصلہ کرے۔

567

منصب قضا کی حرص و طلب حرام ہے

567

816۔ ایک اشکال اور اس کا جواب

568

حاکم کیلئے جائز نہیں کہ وہ کسی ایسے شخص کو قاضی بنائے جو اس عہدے کو طلب کرتا ہو

569

جو شخص قضا کااہل ہو وہ سخت خطرے میں ہے

569

817۔ عادل قاضی کی فضیلت

570

درست فیصلہ کرنے پراسے دوہرا اجرملے گا جبکہ غلط فیصلہ کرنے پرایک اجر،بشرطیکہ....

570

رشوت لینا اور ایسے تحفے کو قبول کرنا جو اسے قاضی ہونے کی وجہ سے دیا گیا ہے حرام ہے

571

غصے کی حالت میں فیصلہ کرنا جائز نہیں

573

اس پر لازم ہے کہ فریقین سے مساوات کاسلوک کرے إلا کہ ان میں سے کوئی ایک کافر ہو

574

فیصلے سے پہلے فریقین سے معاملے کو سنے

574

حسب امکان حجاب دور کرنے کی کوشش کرے

575

بقدر ضرورت حاکم اپنے مددگاربھی رکھ سکتا ہے اور صلح کرانے کے لیے سفارش......

576

قاضی کا فیصلہ صرف ظاہری طور پرنافذ ہوگا

577

جسکے حق میں فیصلہ کیا گیاہے اس کیلئےوہ چیز حلال نہیں ہوگی إلا کہ فیصلہ حقیقت پر مبنی ہو۔

578

818۔ حکومت کوشرط کے ساتھ معلق کردینا جائز ہے

578

819۔ جنہیں حکومت نہیں دی جاسکتی

678

820۔ منصب قضا پر اجرت لینے کا حکم

579

821۔ حاکم کے لیے رعایا پر ظلم و زیادتی کرنا حرام ہے

580

822۔ ظالم حکمران کا انجام

581

823۔ مظلوم کی بددعا سے بچو

582

824۔حکمران کے ظلم سے بچنے کی دعا

584

825۔ اللہ کو ناراض کرکے رعایا کو راضی کرنا جائز نہیں

584

826۔ رعایا کے ساتھ شفقت و رحمت سے پیش آنا چاہیے

585

827۔ اچھا وزیر اور بُرا وزیر

586

کتاب الخصومۃ  ........ جھگڑے کے مسائل

 

دلیل پیش کرنا مدعی پر اور قسم کھانا منکر مدعی علیہ پر لازم ہے

589

قاضی مدعی علیہ کے اقرار یا دو مردوں کی شہادت یا ایک مرد اوردو عورتوں کی شہادت .....

590

یا ایک مرد کی شہادت اور مدعی کی قسم کے ساتھ فیصلہ ہوگا

590

مدعی علیہ کی قسم اور تردیدی قسم کے ساتھ فیصلہ کیا جائے گا

592

حاکم اپنے علم کے ساتھ بھی فیصلہ کرسکتا ہے

592

غیر عادل، خائن، دشمن، جسے تہمت لگی ہو، ایک گھر سے وابستہ شخص اور قاذف کی گواہی قبول نہیں کی جائے گی

593

نہ ہی شہری کے خلا ف دیہاتی کی گواہی قبول کی جائے گی

596

ایسے شخص کی شہادت جائز ہے جو اپنے قول یا فعل کو ثابت کرنےکیلئے شہادت دے.....

597

جھوٹی شہادت بہت بڑا کبیرہ گناہ ہے

597

جب دو دلائل باہم متعارض ہوجائیں او رکوئی وجہ ترجیح بھی نہ ہو تو ......

598

جب مدعی کے پاس کوئی دلیل نہ ہو تو پھر بہرصورت اسے مدعی علیہ کی قسم تسلیم کرنا ہوگی

599

قسم کے بعد کوئی دلیل قبول نہیں کی جائے گی

600

عاقل و بالغ شخص سنجیدگی سے کسی معاملے کا اقرار کرلے جو عقل و عرف میں ن

 

 


خرابی کی صورت یا تجاویزکے لیے رپورٹ کریں

ہر میل،فیڈبیک،مشورے،تجویز کو قدر کی نظر سے دیکھا جائے گا

صفحہ کی لائن میں تبدیلی نہ کریں ـ