فقہ الحدیث -جلد1
عناوین صفحہ نمبر تقریظ 43 پیش لفظ 45 چند ضروری اصطلاحات بترتیب حروف تہجی 48 مقدمہ 51 فقہ کا معنی و مفہوم 51 فقہ کی اہمیت و ضرورت 52 فقہ کے مآخذ 53 قرآن 53 قرآن 53 سنت 55 اجماع 58 اقوال صحابہ 60 قیاس 61 استحسان 64 استصحاب 65 مصالح مرسلہ 66 سدالذرائع 66 عرف 68 پہلی شریعتوں کے احکام 69 مختلف ادوار میں فقہ اسلامی کا ارتقاء 70 عہد رسالت 70 عہد کبار صحابہ 73 عہد صغار صحابہ و تابعین 76 عہدتدوین فقہ و حدیث اور دور ائمہ 79 عہد مناظرہ و بحث و تمحیص 86 عہدتقلید محض اور اس کی تردید 87 مذاہب اربعہ او ران کا مختصر تعارف 89 اختلاف فقہاء کے اسباب 93 چند اصولی مباحث 95 اجتہاد 95 تقلید 97 تعارض اور اس کا حل 100 سختی و نرمی 102 حلال و حرام قرار دینے میں جلد بازی سے اجتناب 104 شرعی دلائل کی ترتیب 105 چند ضروری قواعد 106 امام شوکانی رحمہ اللہ کے سوانح حیات اور علمی خدمات 108 شیخ البانی رحمہ اللہ کے سوانح حیات اور علمی و تحقیقی خدمات 115 کتاب الطہارۃ ........ طہارت کے مسائل باب:1 ...... پانیوں کی اقسام کا بیان 127 پانی پاک ہے او رپاک کرنے والا ہے 127 ان دونوں اوصاف سے اسے ایسی نجاست خارج کردیتی ہے جو اوصاف ثلثہ....... 128 پاک کرنے والے وصف سے اسے ایسی پاک اشیاء بھی خارج کردیتی ہیں جو اسے سادہ پانی نہ رہنے دیں 129 قلیل اور کثیر پانی کے درمیان اور دومٹکوں سے زیادہ یا کم پانی کے درمیان کوئی فرق نہیں 130 متحرک اور ساکن پانی کے درمیان کوئی فرق نہیں 133 مستعمل اور غیر مستعمل پانی کے درمیان میں کوئی فرق نہیں 135 متفرقات 138 1۔ نبیذ کے ساتھ وضو کا حکم 138 2۔ پانی کے متعلق اگر نجس ہونےکا شبہ ہو؟ 139 3۔ ایسے پانی کا حکم جو کسی جگہ زیادہ دیر ٹھہرنے کی وجہ سے متغیر ہوجائے 140 4۔ سمندر کے پانی سے طہارت حاصل کرنا 140 5۔ جس پانی میں بلی منہ ڈال جائے اس کا حکم 140 6۔ ایک من گھڑت روایت 141 7۔ برف وغیرہ سےپگھلے ہوئے پانی کا حکم 141 8۔ ایسے پانی کا حکم جس میں حشرات اور کیڑے مکوڑے گرجائیں 141 باب:2 ...... نجاستوں کا بیان 142 پہلی فصل: نجاستوں کے احکام 142 نجاستیں یہ ہیں: مطلق طور پر انسان کا پیشاب اور پاخانہ 142 مگر دودھ پیتے بچے کا پیشاب نجس نہیں 143 9۔ماکول اللحم جانوروں کا پیشاب پاک ہے 144 10۔ تمام غیر ماکول اللحم جانوروں کے پیشاب کو نجس قرار دینا درست نہیں 146 کتے کا لعاب دہن نجس ہے 146 گوبر اور حیض کا خون نجس ہے 148 11۔ مطلقاً خون کا حکم 149 خنزیر کا گوشت نجس ہے اور ...... 151 12۔ مردہ انسان کے طاہر یا نجس ہونے میں اختلاف ہے 151 13۔ کیا منی پاک ہے؟ 151 ہر چیز میں اصل طہارت ہے اور اس وصف سے اسے کوئی چیز خارج نہیں کرتی مگر صرف 154 14۔ مذی اور ودی کا حکم 154 15۔ مردار کا چمڑا نجس ہے 155 16۔ سونے والے شخص کے منہ سے بہنے والے پانی کا حکم 156 17۔ کتے کے علاوہ دیگر جانوروں کے لعاب کا حکم 156 18۔ قے کے نجس ہونے پر اجماع کا دعویٰ باطل ہے 157 شراب کی نجاست معنوی ہے حسی نہیں 157 19۔ شرک کی نجاست حسی نہیں بلکہ حکمی و معنوی ہے 158 20۔ زندہ جانوروں سے کاٹے ہوئے گوشت کا حکم 159 21۔ مچھلی اور ٹڈی مردار بھی حلال اور پاک ہیں 159 22] جو نمازی لاعلمی کی وجہ سے نجاست لگے کپڑوں میں نماز پڑھ لے؟ 160 دوسری فصل: نجاستوں کی تطہیر 161 جو چیز ناپاک ہوجائے وہ اس قدر دھونے سے پاک ہوجاتی ہے کہ اس کی ذات باقی نہ رہے 161 جوتا زمین پر رگڑنے سے پاک ہوجاتا ہے 161 نجاست کی حالت کا بدل جانا باعث طہارت ہے 162 جس چیز کو دھونا ممکن نہ ہو مثلاً زمین او رکنواں وغیرہ اسے پاک کرنےکا طریقہ 163 طہارت حاصل کرنے کا اصل ذریعہ پانی ہے کوئی چیز اس کے قائم مقام نہیں ہوسکتی 165 23۔ مردار کا چمڑا رنگنے سے پک ہوجاتا ہے 166 24۔ مردار کا چمڑا کھانا بالاتفاق حرام ہے 167 25۔ ایسے گھی کو پاک کرنے کا طریقہ جس میں چوہا گر گیا ہو 168 26۔ ایسی اشیاء کی تطہیر کا طریقہ جس میں مسام نہ ہوں 168 27۔ مشرکین کے برتن نجس نہیں 169 باب:3 ...... قضائے حاجت کابیان 170 جسے ضروری حاجت ہو اس پر لازم ہے کہ زمین کے قریب ہونے سے پہلے کپڑا نہ اٹھائے 170 آبادی سے دور چلا جائے یا بیت الخلاء میں داخل ہوجائے 171 اس دوران باتیں نہ کرے اور قابل احترام تمام اشیاء اپنے آپ سے علیحدہ کردے 172 ایسی جگہوں میں قضائے حاجت سے اجتناب کرے جن سے شریعت نےمنع کیا ہے یا.... 173 28۔ غسل خانے میں پیشاب کرنا جائز نہیں 173 29۔کسی جانور کی بل میں پیشاب کرنا 173 30۔ کھڑے پانی میں پیشاب کرنا جائز نہیں 174 31۔ جاری پانی میں پیشاب کرنا کسی صحیح حدیث میں منع نہیں 174 32۔ بوقت ضرورت برتن میں پیشاب کرنا جائز ہے 174 قبلے کی طرف منہ یا پشت نہ کرے 174 تین پتھروں یا ان کے قائم مقام کسی پاک چیز سے استنجاء کرنا 176 33۔ پانی سے استنجاء کرنے کا حکم 179 34۔ پانی کی موجودگی میں پتھروں سے استنجاء 180 35۔ پانی اور پتھر دونوں سے استنجاء کرنا 181 قضائے حاجت کی ابتداء میں پناہ مانگنا اور فراغت کے بعد استغفار و حمد کرنا مستحب ہے 181 36۔ کھڑے ہوکر پیشاب کرنے کا حکم 182 37۔ خوراک یا کسی قابل احترام چیز سے استنجاء کرنا جائز نہیں 184 38۔ پیشاب کے چھینٹوں سے اجتناب ضروری ہے 185 39۔ دائیں ہاتھ سے استنجاء کرنا حرام ہے 185 40۔ بلا ضرورت شرمگاہ کو دیکھنا درست نہیں 186 41۔ سورج اور چاند کی طرف منہ کرکے قضائے حاجت 186 42۔ دوران قضائے حاجت بائیں پاؤں پر وزن دینا 186 43۔ بیت الخلاء میں داخل ہوتےوقت پہلے کون سا قدم رکھا جائے؟ 186 باب:4 ...... وضوء کا بیان 187 پہلی فصل: وضوء کے فرائض 187 ہرمکلّف پر واجب ہے کہ اگراسے یاد ہو تو (ابتدائے وضوء میں) بسم اللہ پڑھے 187 کلی کرے او رناک میں پانی چڑھائے 192 پھر اپنے سارے چہرے کو دھوئے او رپھر کہنیوں سمیت اپنے بازو دھوئے 194 پھر اپنے سر اور کانوں کامسح کرے 195 44۔ کانوں کے مسح کا طریقہ 198 45۔ کانوں کے مسح کے لیے نیا پانی لینا 198 46۔ کیا مسح صرف ایک مرتبہ کرنا ضروری ہے؟ 198 47۔ گردن کامسح 199 سر کے کچھ حصے اور پگڑی پر مسح کفایت کرجاتا ہے 200 پھر ٹخنوں سمیت اپنے پاؤں دھوئے 201 اور اس کے لیے موزوں پر مسح کرنابھی جائز ہے 203 48۔ موزوں پرمسح کے لیے انہیں پہنتے وقت باوضو ہونا شرط ہے 204 49۔ موزے کےکس حصے پر مسح کیا جائے؟ 204 50۔ مقیم اور مسافر کے لیے مدت مسح 205 51۔ مدت مسح میں جنابت کی وجہ سے موزے اتار دیئے جائیں لیکن بول و براز یا...... 205 52۔ جرابوں اور جوتیوں پر مسح کا حکم 205 وضوء میں نیت ضروری ہے 206 53۔ زبانی الفاظ کے ساتھ نیت کا حکم 207 54۔ ہاتھوں او رپاؤں کی انگلیوں کا خلال واجب ہے 209 55۔ داڑھی کا خلال واجب ہے 209 56۔ دائیں جانب سے وضوء کی ابتداء کرنا واجب ہے 210 57۔ وضوء میں موالاۃ یعنی پے در پے اعضاء کو دھونا واجب ہے 211 58۔ وضوء میں ترتیب واجب ہے 212 دوسری فصل: وضوء کی سنتیں 213 سر کے علاوہ بقیہ اعضاء تین تین مرتبہ دھونا مستحب ہے 213 مقررہ حد سے اعضاء کو زیادہ دھونا اور ابتدائے وضوء میں مسواک کرنا مستحب ہے 214 ابتدائے وضوء میں تین مرتبہ کلائیوں تک ہاتھ دھونا مستحب ہے 215 59۔ ہر نماز کے لیے الگ وضوء کرنا مستحب ہے 216 60۔ وضوء سے فراغت کے بعد کی دعائیں 217 61۔ وضوء کے بعد آسمان کی طرف دیکھنا اور انگلی اٹھنا 217 62۔ وضوء کے بعد تولیے کا استعمال 217 63۔ دوران وضوء کلام جائز ہے 218 تیسری فصل: وضوء توڑنے والی اشیاء 219 وضوء بول و براز یا ہوا خارج ہونے یا غُسل واجب کردینے والے اسباب سے ٹوٹ جاتا ہے 219 لیٹ کر سونے سےوضوء ٹوٹ جاتا ہے 219 اونٹ کا گوشت کھانے سے اور قے کرنے سے وضوء ٹوٹ جاتا ہے 221 اس طرح کی دوسری اشیاء سے وضوء ٹوٹ جاتا ہے 223 شرمگاہ کو چھونے سے وضوء ٹوٹ جاتاہے 224 ناقض وضوء ہونے سے مرد و عورت کی شرمگاہ اور قبل و دبر میں کوئی فرق نہیں 225 64۔عورت کابوسہ لینے یا مجرد چھونے سے وضوء نہیں ٹوٹتا 226 65۔ محض شک کی بنا پردوبارہ وضوء کرنا ضروری نہیں 227 66۔آگ پر پکی ہوئی چیز کھانے سے وضوء نہیں ٹوٹتا 227 67۔ قہقہہ سے وضوء نہیں ٹوٹتا 227 68۔ کسی گناہ کے ارتکاب سے وضوء کاٹوٹنا 228 69۔ شلوار ٹخنوں سےنیچے لٹکانے سےوضوء نہیں ٹوٹتا 228 70۔جن افعال کے لیے وضوء کرنامستحب ہے 228 71۔ تلاوت قرآن بغیر وضوء بھی درست ہے 230 72۔ کیا قرآن پکڑنے کے لیے وضوء ضروری ہے؟ 230 باب: 5...... غُسل کا بیان 234 پہلی فصل: غُسل کو واجب کردینے والا اشیاء 234 غسل شہوانی خیالات یا ختنے ملنے کی وجہ سے منی کے خارج ہونے سے واجب ہوجاتا ہے 234 حیض یا نفاس ختم ہونے پر غسل واجب ہوجاتا ہے 236 احتلام کی وجہ سے غسل واجب ہوجاتا ہے جبکہ تری کاوجود ہو 236 موت یا اسلام لانے سے غسل واجب ہوجاتا ہے 237 73۔ حائضہ او رجنبی کے لیے قرآن پڑھنا حرام نہیں بلکہ مکروہ ہے 238 74۔ کیاحائضہ اور جنبی قرآن پکڑ سکتے ہیں؟ 241 75۔ کیا حائضہ اور جنبی مسجدمیں قیام کرسکتے ہیں؟ 241 76۔ ایک ہی غسل کے ساتھ زیادہ بیویوں سے مباشرت 242 77۔ میاں بیوی کااکٹھے غسل جنابت کرنا 243 دوسری فصل: غسل کا طریقہ 244 واجب غسل کا طریقہ...... 244 غسل میں نیت کا حکم 245 غسل میں قدموں کے سوا وضوء کے بقیہ اعضاء پہلےدھولینا اوردائیں اطراف سےشروع کرنا مستحب ہے 245 78۔ دوران عسل سر پر تین مرتبہ پانی بہانا مستحب ہے 247 79۔ غسل کے بعد تولیے کا استعمال اور ہاتھوں کو جھاڑنا 247 80۔ فرض غسل کے دوران عورت کا سر کی مینڈھیاں کھولنا 248 81۔ آپ صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم کتنے پانی سے غسل فرماتے؟ 248 82۔ غسل کے وقت چھپنا اور ستر ڈھانپنا 249 تیسری فصل: مسنون غسلوں کابیان 250 نماز جمعہ کے لیے غسل مشروع ہے 250 عیدین کے لیے غسل مشروع ہے 253 میت کو غسل دینے والے کے لیے غسل مشروع ہے 254 احرام باندھنے کے لیے اور مکہ میں داخل ہونے کے لیے غسل مشروع ہے 255 83۔ مستحاضہ عورت کے لیے غسل 256 84۔ جس پر غشی طاری ہوجائے...... 257 85۔ مشرک کو دفن کرنے کے بعد..... 258 86۔ ہر جماع کے وقت غسل کرنا مستحب ہے 258 87۔ کیادو غسلوں سے ایک ہی غسل کفایت کرجاتاہے؟ 258 88۔ خواتین کے لیے حمام میں جاکر غسل کرنا 259 باب:6 ......تیمم کا بیان 260 جس شخص کو پانی میسرنہ ہو اسکے لیے تیمم کے ساتھ وہ کام جائز ہوجاتے ہیں جو وضوء اور.. 260 جسے پانی کے استعمال سے نقصان کا اندیشہ ہو 262 تیمم کے ارکان چہرہ اور دونوں ہاتھ ہیں 263 ایک مرتبہ مٹی پرہاتھ مارکر ایک مرتبہ چہرے او رہاتھوں کا مسح کرنا 265 تیمم میں نیت بسم اللہ پڑھنا اور اسے توڑنے والی اشیاء 266 89۔ اگر دوران نماز پانی مل جائے...... 266 90۔ کیا نماز کاوقت ختم ہونے سے تیمم ٹوٹ جاتا ہے؟ 268 91۔ کیا تیمم صرف مٹی سے کیا جائے گا؟ 268 92۔ نماز کاوقت ختم ہونے کا اندیشہ ہو تو تیمم 269 93۔ اگر پانی میسر ہو لیکن ناکافی ہو؟ 270 94۔ لاچار و بے بس مریض کیا کرے؟ 270 95۔ اگر کچھ بھی میسر نہ ہو تو کیا بغیر طہارت نماز درست ہے؟ 270 باب:...... حیض اور نفاس کا بیان 272 پہلی فصل: حیض کے مسائل 272 حیض اورطہر کی کم از کم اور زیادہ سے زیادہ مدت کی تعیین کے متعلق کوئی قابل حجت دلیل نہیں 272 جس عورت کی عادت کے کچھ ایام مقرر ہوں وہ انہی کے مطابق عمل کرے گی 273 جس کے ایام مقرر نہیں وہ قرائن کی طرف رجوع کرے گی 274 حیض کا خون دوسرے خون سے ممتاز ہوتا ہے 275 جب اسے اس کے علاوہ کوئی اور خون نظر آئے تو وہ مستحاضہ ہوگی 276 مستحاضہ عورت ہر نماز کے لیے وضوء کرے گی 276 حائضہ عورت نہ نماز پڑھے گی او رنہ ہی روزہ رکھے گی 278 حائضہ عورت سے حالت طہر میں آنے کے بعد غسل تک ہم بستری نہیں کی جاسکتی 279 96۔جماع کے علاوہ حائضہ عورت سے مباشرت کا حکم 279 97۔ انقطاع حیض پر غسل سے پہلے مباشرت کا حکم 280 98۔ حالت حیض میں جماع کا کفارہ 281 حائضہ عورت صرف روزوں کی قضائی دے گی 283 دوسری فصل: نفاس کے مسائل 284 نفاس کی زیادہ سے زیادہ مدت چالیس دن ہے 284 99۔ اگر چالیس دن کے بعد بھی خون آتا رہے؟ 285 نفاس کی کم از کم کوئی حد مقرر نہیں ہے اور یہ احکام و مسائل میں حیض کی طرح ہے 286 100۔ کیاحاملہ حائضہ ہوسکتی ہے؟ 287 101۔حائضہ عورت کے ساتھ کھاناپینا کیسا ہے؟ 287 102۔طواف بیت اللہ کے علاوہ حائضہ تمام مناسک ادا کرے گی 288 103۔حائضہ عورت اپنے خاوند کے سر میں کنگھی کرسکتی ہے 288 104۔ خاوند اپنی حائضہ بیوی کی گود میں قرآن پڑھ سکتا ہے 288 105۔ حیض آلود کپڑا دھونا 289 106۔ حائضہ کے ساتھ سونا جائز ہے 289 107۔حائضہ عورت اور عیدین 289 108۔ حائضہ عورت بوقت ضرورت مسجد میں داخل ہوسکتی ہے 289 109۔ حالت حیض میں عورت کو طلاق دینا حرام ہے 289 110۔ اگر عورت کو وقفے وقفے سے حیض آئے؟ 290 111۔مستحاضہ عورت سے جمع کرنا جائز ہے 290 112۔کیا حیض ختم ہونے کی آخری عمر مقرر ہے؟ 290 113۔ ولادت کے بعد اگر نفاس کا خون نہ آئے 290 114۔ نفاس والی عورت کو اگر وقفے وقفے سے خون آئے؟ 291 115۔ حائضہ کے لیے قراء ت قرآن 291 116۔ مانع حیض ادویات استعمال کرنا 291 کتاب الصلاۃ ........ نماز کے مسائل باب: 1 ...... اوقات نمازکا بیان 295 ظہر کا ابتدائی وقت سورج ڈھلنے سے شروع ہوتا ہے 295 117۔ تارک نماز کا شرعی حکم 296 118۔ بچوں کو نماز کا حکم تربیت کے لیے ہے نہ کہ وجوب کے لیے 299 119۔کافر پر مسلمان ہونے کے بعد گذشتہ نمازوں کی قضائی واجب نہیں 299 120۔ اسلام اوقات نماز کی حفاظت کا درس دیتا ہے 300 121۔ موسم گرما میں نماز ظہر ذرا تاخیر سے ادا کرنا 301 ظہر کا آخری وقت اور عصر کا ابتدائی وقت 302 عصر کا آخری وقت 303 122۔ نماز عصر پر محافظت کی تاکید 304 مغرب کا ابتدائی اور آخری وقت 305 123۔کیا شفق سے مراد سرخی ہے؟ 307 124۔ نماز مغرب کے وقت کھانا حاضر ہوجائے؟ 308 125۔ نماز مغرب سے پہلے دو رکعتیں 308 عشاء کا ابتدائی اور آخری وقت 309 126۔ نماز عشاء کو تاخیر سے پڑھنا مستحب ہے 310 127۔ قبل از عشاء سونا اور بعد از عشاء گفتگو کرنا مکروہ ہے 311 فجر کا ابتدائی اور آخری وقت 312 128۔ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نماز فجر اندھیرے میں ادا فرماتے تھے 312 جو شخص سوگیا یا اسے نماز پڑھنا بھول گیا اس کی نماز کاوقت وہی ہے جب اسے یاد آجائے 314 جو شخص کسی عذر کی وجہ سے وقت میں صرف ایک ہی رکعت حاصل کرسکے......... 315 وقت پر نماز پڑھنا واجب ہے 316 کسی عذر کی وجہ سے نمازوں کو جمع کرنا جائز ہے 317 129۔ رسول اللہ صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نے بغیر کسی عذر کے بھی نمازوں کو جمع کیا ہے 317 تیمم کرنے والا اور جس کی نماز یا طہارت میں کوئی کمی رہ گئی ہو...... 318 کراہت کے اوقات 319 130۔ کیامکروہ اوقات سے مسجد حرام مستثنیٰ ہے؟ 320 131۔ بعد از نماس عصر دو رکعتوں کی ادائیگی 321 132۔ دائمی نقشہ اوقات نماز کی شرعی حیثیت 323 133۔ نمازیں جمع کرتے وقت ایک آذان اور دو اقامتیں کہی جائیں گی 324 باب:2 ...... آذان کابیان 325 ہر آبادی والوں کے لیے مؤذن مقرر کرنا مشروع ہے 325 134۔ کیا صرف مکلّف مرد کو مؤذن مقرر کیا جائے گا؟ 327 135۔ کیا عورت آذان کہہ سکتی ہے؟ 327 مؤذن مسنون الفاظ میں آذان دے گا 328 136۔ ترجیع والی یعنی دوہری آذان مشروع ہے 329 جب نماز کا وقت ہوجائے تب مؤذن آذان دے گا 330 آذان سننے والے کے لیے اس کے الفاظ دہرانا مشروع ہے 331 137۔ ایک مؤذن کا جواب دیا جائے یا جتنے مؤذنوں کی آذان سنائی دے؟ 332 138۔ آذان کے بعد کے اذکار 332 پھر آذان سے کچھ وقفہ پر مسنون و ماثور طریقے سے اقامت کہنی چاہیے 333 139۔ اقامت کاجواب 334 140۔ کیا اقامت کے بعد بھی وہ دعائیں پڑھی جاسکتی ہیں جو آذان کے بعد پڑھی جاتی ہیں؟ 334 141۔ اقامت کے بعد کلام 335 142۔ کیا آذان دین کے لیے وضوء ضروری ہے؟ 335 143۔ اگر کہیں آدمی اکیلا ہو تو آذان و اقامت کہہ کر نماز پڑھ سکتا ہے؟ 336 144۔ مؤذن کو اونچی آواز سے آذان دینی چاہیے 336 145۔ اچھی آواز کا حامل مؤذن مقرر کیا جائے 336 146۔ دوران آذان شہادت کی انگلیاں کانوں میں رکھنا...... 336 147۔ آذان کہنے کے لیےقرعہ ڈالنا 337 148۔ آذان و اقامت کے درمیان نوافل 337 149۔ آذان و اقامت کے درمیان دعا ء ردّ نہیں ہوتی 337 150۔آذان و اقامت کے لیےبھی نیت واجب ہے 337 151۔ بیٹھ کر یا قبلہ کے علاوہ کسی اور سمت میں آذان کہنا 338 تفصیل کتاب
کتاب کا نام:فقہ الحدیث -جلد1
مصنف : حافظ عمران ایوب لاہوری
ناشر: فقہ الحدیث پبلیکیشنز، لاہور
صفحات: 752
Click on image to Enlargeفہرست
خرابی کی صورت یا تجاویزکے لیے رپورٹ کریں
ہر میل،فیڈبیک،مشورے،تجویز کو قدر کی نظر سے دیکھا جائے گا
صفحہ کی لائن میں تبدیلی نہ کریں ـ