تنقید سدید
عناوین صفحہ نمبر عرض ناشر 3 تصدیرازفضیلۃ الشیخ عطاء اللہ حنیف 5 پیش لفظ ووجہ تالیف 8 اجمالی نوٹ 15 سب سےبڑاشاہدعدل محدثین کاعمل ہے 15 اہلحدیث تما م صحابہ تھے 16 سب کی اتباع کی جائے تو اجتماع النقیضین لازم آئے گا 16 بلادلیل دریافت کیے کسی فتوی پرعمل کرناتقلیدشخصی ہے 17 امت نےبلادلیل دریافت کیےان کےفتووں پرعمل نہیں کیا 18 صحابہ وتابعین میں تقلیدشخصی کاالتزام نہ تھا 19 ایک کاذوق اورفہم دوسرےپرحجت نہیں 19 ہرچیز کاحکم نص قرآن اورنص حدیث میں موجودنہیں ہے 20 علم اورتقوی میں غیرمعمولی انحطاط ہوگیاہے 20 صحیح بخاری جس کے اصح الکتب بعدکتاب اللہ ہونےپرامت کااجماع ہے 21 صحابہ میں مذاہب اربعہ نہ تھے 22 قواعدمحدثین کی پابندی اوراتباع واجب ہے 23 امام ابوحنیفہ کوأعلم وافضل جاننا خوداجتہاد ہے 23 تابعین کی تقلیدحنفیہ کےنزدیک ممنوع ہے 24 تدوین فقہہ حنفی کاطریقہ 25 چالیس علماء کےمشورہ سےفقہ حنفی کی تدوین کی حقیقت 26 فقہ حنفی پرعلماءکی نکتہ چینی سب سے زیادہ ہوئی 26 تقلیدکی تردیدمیں سلف کےاقوال 27 صحابہ کےاقوال 27 تابعین ومن بعدہم کےاقوال 27 ائمہ اربعہ کےاقوال 29 بعض علماء حنفیہ کےاقوال 30 تفصیلی جواب 31 تقلیدکی ممانعت پرصحابہ اورتابعین کااجماع اورحدوث تقلیدکازمانہ 32 مذاہب اربعہ والوں کی کتب طبقات کاحال 33 اہل حدیثوں کی تعدادجوسیوطی اورابن حزم نے ذکرکی ہے 37 کیاشیخ علی متقی محض حنفی تھے ؟اور ہندوستان کے چندغیرمقلدوں کےنام 38 کیاشیخ سلام اللہ دہلوی اورسندھ کےمشائخ ابو الحسن محمدحیات ،محمدعابدمقلدتھے؟ 39 سندکےان نامورعلماء کاذکرجوتقلیدسےباہرتھے 40 شاہ ولی اللہ کاخاندان تقلیدکےخلاف تھا 40 شاہ عبدالعزیزکافاتحہ خلف الامام کی بابت فتوی 42 شاہ اسماعیل شہیدرحمہ اللہ کاتقلیدکی برائی بیان کرنا 42 ولی کامل مقلدنہیں ہوتاہےاورشیخ عبدالقادرجیلانی اورمحمدشاذلی مقلدنہیں تھے 43 عقل تقلیدکےمنافی ہے 44 عقل کی بابت روایتیں موضوع اوربناوٹی ہیں 44 عقل اجتہادکوچاہتی ہے 45 مقلدشریعت سے فائدہ نہیں اٹھاسکتا 46 حفظ اور علم 48 صحابہ سب صاحب عقل تھے اورایک دوسرےکے مقلدنہ تھے 49 کئی باتیں چھوٹوں کومعلوم ہوتیں ہیں بڑوں کونہیں 49 شریعت کے لیے محدثین اورفقہاء کی ضرورت 50 محدثین کاتفقہ اور ان کی جامعیت 50 صحیح بخاری کی جامعیت اورامام بخاری کاافقہ ہونا 53 ائمہ حدیث مسلم نسائی ترمذی ابو داؤدابن ماجہ کاتفقہ 54 فقہا ء محدثین اوران کی فقہ 55 فقہاء کی نقل کی ہوئی حدیثوں پراعتمادنہیں 56 حنفیہ کوعلم حدیث میں بصرت نہیں 58 ہدایہ کےمتعلق شیخ عبدالحق کی شہادت حقہ 59 مقلداہل علم میں شمارنہیں 60 ابن قیم کاقول محدثین کےبارے میں اوراس کی تشریح 60 قرآن میں حنفیہ کی تحریف کی مثالیں 63 حنفیہ کی تاویلات کےبارے میں علامہ عبداللہ سندھی کاقول 64 حدیث میں حنفیہ کی تحریف کی مثالیں 65 مصنف’’اجتہادوتقلید‘‘کاابن قیم کی عبارت کاپورانقل نہ کرنااوراس کی وجوہات 66 محدثین نےحدیث کوسمجھ کرجمع کیاہے شعرانی کی شہادت 67 کئی متأخرین متقدمین سے افقہ ہوتےہیں 68 حدیث بلاتفقہ نہیں 69 فقیہ اورفقہ کی تعریف 69 محدثین ہی فقہاء ہیں ۔یہ ایک جماعت ہے دونہیں 71 فقہائے صحابہ کاذکر 72 کیامحدثین فقہاءکے محتاج ہیں؟ 73 اہل الرائے اوراہل حدیث کےطریقہ کارکافرق 73 امام شافعی کی حدیث دانی 75 امام شافعی اہل حدیث تھے 76 اس روایت کی تحقیق کہ امام ابو حنیفہ نےلوگوں کوجگایا 77 امام ابوحنیفہ کی بابت معمر کے قول کی تحقیق 77 اس طرح اعمش سے منقو ل قول کی تحقیق 78 طبیب کی مثال اوراس کاجواب 81 امام شافعی کےاس قول کی تحقیق کہ لوگ فقہ میں امام ابوحنیفہ کی اولادہیں 82 اس روایت کی تحقیق کہ اما م شافعی نےامام محمدسےاونٹ کتابوں سے روایت کیے 83 امام احمدکی طرف منسوب قول کی تحقیق 85 امام المغازی ابن اسحاق امام ابو حنیفہ کی زیارت کوآئےتھے؟ 86 سفیان ثوری کی طرف منسوب روایت کی تحقیق 87 امام مالک ،امام ابو حنیفہ اورامام محمدکی شہادت حق 88 حنفیہ اہل حدیث نہیں 91 قیاس مجتہدکاکام نیزقیاس حجت ہےیانہیں؟ 92 للناس میں لام استفراق ہے اورسب لوگوں کواجتہادکاحق ہے 94 ربیعہ کی رائے کاحال 95 قیاس کےمتعلق ائمہ سلف کےاقوال 98 امام جعفرصادق کاامام ابوحنیفہ کونصیحت کرنا 101 امام عبدہ بن زیادکےاشعاراہل حدیث اور اہل الرائے کےفرق میں 104 رائے کی بابت ائمہ دین کےاقوال 105 آیت اولی الامرمنکم سےتقلیدپراستدلال اوراس کاجواب 106 امام رازی اوریہ آیت 109 علت اورمعلول کی 111 تنازع سےمرادکیاہے؟ 112 آیت فاعتبرویااولی لابصارسےقیاس پراستدلال اوراس کاجواب 114 سیوطی کی تفسیر اکلیل سے ایک روایت اوراس کی تحقیق 118 حدیث سےقیاس کی مذمت 119 معاذبن جبل کی روایت اجتہدرأی پربحث 119 بتقدیرصحت اس سے جوامور نکلتےہیں 125 اس حدیث سےیہ استدلال کہ بہت سے مسائل قرآن مجیداورحدیث میں نہیں اور اس کاجواب 125 یہ استدلال کےغیرمنصوص مسائل میں رائے سے فیصلہ کرناچاہیےاوراس کاجواب 126 یہ استدلال کہ اجتہاد اللہ کی نعمت ہے اوراس پرکلام 127 اس دعوی کاابطال کہ صحابہ وتابعین قیاس پرفتوی دیتے تھے 128 بخاری کےایک باب کے متعلق دعوی کےقیاس کےاثبات کےلیے ہےاوراس کی تردید 128 بخاری کے بعض ابواب جن سے قیاس کی تردیدہوتی ہے 130 حافظ ابن حجر رحمہ اللہ کاقو ل اوراس پر کلام 133 ابو محمدیزیدکی طرف منسوب اشعار پرکلام 134 رائےمحموداوررائے مذموم کافرق اور اس پرکلام 137 امام ابن تیمیہ اور حافظ ابن قیم سے نقل اور اہل حدیث پرخیانت کاالزام اور اس کاجواب 143 امام ابن تیمیہ کےنزدیک اہل حدیث کی شان 145 اعلا م الموقعین سے چنداقتباسات تقلیدکی برائی میں 147 امام ابن تیمیہ کااپنے مقلدہونے سے انکار 149 امام ابن تیمیہ کےمجتہدہونے کے ثبوت 150 مجتہدکےلیے قیاس کاقائل ہوناضروری ہے؟ 152 مصنف کےکلام میں تناقض 153 امام ابو حنیفہ کاقو ل کہ دین میں رائے سے بچو 153 لقب اصحاب الرائی کی تحقیق اورکنزالاعمال کی روایت کی تحقیق 154 سب اصحاب اہل حدیث تھے اور لقب اہل حدیث 156 امام ابو حنیفہ کالقب اہل الرائی او راہل الرائی کاطریقہ 157 محدثین کےنزدیک اصحاب الرائی کافتوی معتبرتھااوراس کاجواب 159 امام ابو حنیفہ کےحق میں ائمہ حدیث بخاری اور ابن نمیرکی جروح 160 حدیث اوررائے کاموازنہ احمدبن شبویہ کاقو ل 160 اہل الرائی کی بابت امام اسحاق بن راہویہ کاقو ل 161 سفیان ثوری کاقول 162 ابن معین اور شافعی کاابو حنیفہ کے حق میں قول اور اس پرکلام 162 ابو غسان تمیمی ابن المبارک کے قول پرکلام 163 ابن المبارک کااہل حدیث اور اہل الرائی کےمتعلق موازنہ 164 کیاامام بخاری نے اہل الرائی کی کتابوں سے استفادہ کیاہے؟ 164 ابن المبارک اوروکیع کاامام ابو حنیفہ کےحق میں قو ل 166 امام ابو حنیفہ کاردکرنےوالے محدثین کےنام 168 صحیح بخاری اور ہدایہ کاموازنہ 169 صحیح بخاری حدیث وفقہ دونوں کی جامع ہے 169 قیاس حجت شرعیہ ہےاس پرکلام 170 دنیاکےججوں کارسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم سےموازنہ 171 نصوص سےاحکام نکالنےوالے یامتفق ہوتے ہیں یامختلف 172 قیاس دلیل شرعی نہیں 173 نبی اورغیرنبی کی اطاعت میں فرق 174 تقلیداوراتباع میں فرق 175 تقلیدمن وجہ شرک ہے 176 اس الزام کاجواب کہ خلفائے راشدین کی سنت کوبدعت کہتے ہیں 177 تشریع انبیاء اورتشریع فقہاء 177 فقہاکی طرف رجوع کونسخ شرعیت پرقیاس کرنااوراس کی تردید 178 اجتہاداس امت کاخاصہ ہے 180 رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم نےدوچیزیں چھوڑیں ،حدیث کی تحریج 181 ظاہر نصوص کی اتباع 182 فقہ حنفی کےبعض نامناسب مسائل 183 ظاہر نصوص پرعمل واجب ہے 186 مشترک لفظ کی تعیین اجتہادہے 188 احزاب کاواقعہ ظاہر نصوص پرعمل کرنے کاہے 188 صحابہ میں خطائے اجتہادکی مثالیں 190 احزاب والے دوفریق کےمتعلق امام ابن حزم کاقو ل 191 نعلین کے واقع میں امیرعمر مصیب تھےاور حدیبیہ والے واقعہ میں مخطی 191 ظاہر لفظ پرنظررکھنا 192 ہر مجتہدسےخطاواقع ہوسکتی ہے 193 حدیث لاتکتبو اعنی غیر القرآن پربحث 194 انہی قضایا پراعتمادہوسکتاہے جوہمیشہ صادق آتے ہوں 195 اجتہاداور اس کی تعریف اور وہ سندنہیں ہے 195 کسی کی فقہ سیکھنااس کی تقلیدنہیں ہے 197 لفظ استنباظ او راس کےمعنی 197 مجتہدکی تعریف 198 طبیب کی مثال 210,199 اجتہادکی شرائط پربحث 219 امام ابو حنیفہ کاقلیل الروایۃ ہونا 200 بغیرتقلیدکےصحیح اورغیر صحیح حدیث معلوم کی جاسکتی ہے 202 کیاائمہ اربعہ کےعلاوہ کوئی متقی نہیں؟ 204 اصطلاحات فقہاء اوراس کی حقیقت 205 صحیح بخاری کی حدیث کوقبول کرناتقلیدنہیں ہے 207 امام ابو حنیفہ کےمسئلہ کوبخاری کی حدیث پرقیاس کرناقیاس مع الفارق ہے 207 جس میں قوت اجتہادیہ ہے اس کوتقلیدجائزنہیں ہے 208 عامی کافتوی پوچھناتقلیدنہیں ہے 208 کیاعلم ریاضی بھی تقلیدہے؟ 208 تقلیدکوامر فطری کہناغلط ہے 209 تقلیدکمال کے مانع ہے 210 دین کوصنعت وحرفت پرقیاس کرناغلط ہے 210 آیت یہدون بامرناپرکلام 211 حدیث کی اتباع میں کوئی خطرہ نہیں تواسے دیکھ کرعمل کیاجاسکتاہے 212 نبی کےاحکام وحی پرہوتے ہیں غیرنبی کےنہیں 212 خالق کی نافرمانی میں مخلوق کی اطاعت نہیں 213 رائے اور روائت کافرق 215 حکام او رامراء کی اتباع تقلیدنہیں 215 تقلیدکامطلب واشگاف ہوگیا 216 تقلیدکااستیصال 217 تقلیدمشرکین کی پیروی ہے 218 آیت واتبعت ملۃ آبائی پرکلام 218 قرآن میں غیروحی کی اتباع سے منع 219 دلائل وجوب تقلیداور ان کاجواب 220 اجتہادکی تعریف 220 دلیل اول فاسئلواہل الذکرالأیۃ پرکلام 220 سوال سےکیامرادہے 222 یہ آیت اہل کتاب کےبارےمیں ہے 223 اہل الذکرسےمرادکون ہیں 225 دلیل دوم واولی الامرمنکم پرکلام 226 عجوبہ ۔مصنف کے کلام میں تناقض 227 باطن شریعیت اورظاہر شریعت کی تردید 228 استنباط کے معنی 229 آیت چہارم فلولانفرمن کل فرقۃ ۔الأیۃ سے استدلال پرتنقید 230 آیت پنجم۔و جعلنامنہم ائمۃ یہدون بامرنا۔الایۃسے استدلال پرتنقید 231 تقلیدکی تردیدمیں آیت سے استدلال 232 پہلی آیت ۔اتبعواماانزل الیکم۔الأیۃ 233 آیت دوم ۔قل ہاتوابرہانکم 234 آیت سوم ۔فبشرعبادالذین یستمعون القول ۔الأیۃ 235 آیت چہارم ۔اذتبراالذین اتبعوا۔الأیۃ 237 آیت پنجم۔اذاقیل لہم اتبعوماانزل اللہ ۔الأیۃ 237 حدیثوں سے تقلیدپراستدلال اور اس پرکلام 238 حدیث اول ۔اقتدوابالذین من بعدی 238 حدیث دوم۔معاذبن جبل کی روایت 241 حدیث سوم۔العلماء ورثۃ الانبیاء 242 تقلیدکی تردیدمیں احادیث 243 حدیث اول ۔انی ترکت فیکم ماان اعتصتم بہ الحدیث 243 حدیث دوم۔لوبدالکم موسی فاتبعتموہ الحدیث 243 حدیث سوم۔تشاوراالفقہاءالحدیث 244 کیاتقلیدفرض ہے اور شخصی غیرشخصی کی بحث 245 عہدصحابہ میں تقلیدکےثبوت کادعوی اوراس کابطلان 247 ابن صاحب کی عبارت سےاستدلال کی حقیقت 248 کیاعثمان غنی رضی اللہ عنہ کی مقرر کردہ ایک قراءۃ کوقبول کرناتقلیدہے؟ 249 اس واقعہ سے تقلیدکی تردیدکاثبوت 251 صحابہ کے فتوے چلتے تھے کیایہ تقلیدہے؟ 254 ترجیح دینامجتہدکاکام ہے نہ کہ مقلدکا؟ 255 ابن مسعودکاابوموسی سے خلاف کرنادلیل کی بناءپر 255 عراقی کےاشعارپربحث 256 کیافقہاء کے فتوے پرعمل کرناتقلیدہے؟ 256 تقلیدشخصی کےفوائد اور ترک کرنے سےمفاسدپرکلام 256 ہویٰ پرستی کاانجام قرآن وحدیث میں 257 امام ابن تیمیہ کی عبارت اورہویٰ پرستی کی مذمت 258 علامہ محمدحسین بٹالوی سےنقل اور اس کاجواب 259 صحابہ وتابعین کےزمانہ میں تقلیدشخصی کاالتزام کیوں نہیں تھا؟ 260 کیاتقلیدکےبغیرکوئی چارہ نہیں؟ 261 الانصاف کی عبارت اوراس پرکلام 262 کیاعدم التقلیدمطلق العنانی ہے؟ 262 اجماع کامخالف کون ؟اورامام شافعی نے چارسومسائل میں اجماع کےخلاف کیاہے 263 صخابہ کوبدعتی کہنے والےکون ہیں؟ 263 تعدادرکعات تراویح کی بحث 264 کیابیس رکعات پرائمہ اربعہ کااجماع ثابت ہے؟ 266 بقول امام مالک زیادہ عدد محدث ہے 268 تراویح تہجددونمازیں نہیں ایک ہے 269 جمعہ کی زائداذان پربحث 270 بیک وقت تین طلاق کامسئلہ 271 کیابخاری میں ایساباب ہے جس میں بیک وقت تین طلاقوں کےواقع ہوجانے کاذکرہو؟ 272 کیااہل حدیث مسلک اس بارے میں نص قرآن کےخلاف ہے؟ 272 تفرقہ کےموجب مقلدین ہیں نہ کہ ائمہ کرام 275 تنقیداحترام کے منافی نہیں 275 حدیث کےخلاف قول کاردکرنالازم ہے 276 تقلیدشخصی کب شروع ہوئی؟ 276 تقلیدشخصی کاحکم 276 دعوی عمل بالحدیث کی حقیقت ،اس اعتراض کاجواب 277 کیاامام ابو حنیفہ تابعی تھے؟ 278 کیاامام صاحب کی روایات ثنائیات ہیں؟ 278 صحیح بخاری میں امام ابو حنیفہ کےواسطے سےکوئی روایت نہیں ہے 281 اہل حدیثوں کافقہاء کی کتابوں سے دلائل لینا 282 ایک مغالطہ اوراس کاجواب 283 اہل حدیث سب مسائل قرآن وحدیث سےلیتے ہیں 284 تقلیدائمہ اربعہ 285 کیاسب سے پہلے داؤدظاہری نےانکارکیاتھا؟ 286 علماء امت چارمذاہب سےخوش نہ تھے 286 کیادنیامیں صرف چارمذہب ہیں؟ 287 کیاائمہ اربعہ کےبعدکوئی متقی یاان کےہم پلہ نہیں اورعلامہ عبیداللہ سندھی کاقول 288 مناظرہ کرنامجتہدکاکام ہےنہ کہ مقلدکا 289 کسی ایک مذہب کےپابندرہنے کوواجب کہنانئی شریعت ہے 290 عزالدین بن عبدالسلام کی تقلیدکی بابت عبارت 291 کیاائمہ اربعہ کےعلاوہ کسی کےاجتہادپراتفاق نہیں ہے؟ 293 طبقہ وارمجتہدین کےنام 293 امام ابو حنیفہ کےمجتہدہونے پراتفاق کادعوی صحیح نہیں ہے 294 مجتہدکے لیے شرط نہیں کہ اس کامذہب مدون ہو 295 ائمہ کےاقوال کاقواعدسے ثابت ہونے کی تردید 295 فقہی اصطلاحات ائمہ کی بناوٹی ہوتی ہیں 296 چارائمہ کااتفاق اجماع نہیں 296 مختلف اقوال سب حجت نہیں ہوسکتے 297 صحابہ کااختلاف 298 وجوب تقلیداہل سنت کاعقیدہ نہیں ہے 300 کیاچارائمہ کےعلاوہ دوسرےمذاہب ختم ہوگئے؟ 301 چوتھی صدی کےبعدبھی ائمہ نےتقلیدکی تردیدکی 301 مجتہدہرزمانےمیں ملیں گے 304 بخاری،داؤداورابن حزم کامذہب کتب حدیث میں ہے 305 صحیح بخاری لوگوں کومقلدبنانےکے لیےنہیں لکھی گئی 306 کیاشراح بخاری نےاپنےمذاہب کی موافقت کی ہے؟ 307 اہل حدیث فقہ کے محتاج نہیں اوروہ بخاری کےمقلدنہیں 308 کیااہل حدیث بخاری کےبعض مسائل کونہیں مانتے منجملہ طلاق ثلاثہ کامسئلہ 309 غیرمقلدین پربہتان 309 بیک وقت تین طلاقوں کوتین کہنے پراجماع کادعوی غلط ہےاوران کانام جوان کوایک کہتے ہیں 310 کیاغیرمقلدکاکوئی مذہب نہیں ہے؟ 311 کیامذاہب اربعہ بدعت ہے؟ 312 ان کےبدعت ہونے کابین ثبوت 314 قر اءت متواترکومانناتقلیدنہیں ہے 315 کیافقہ اورحدیث ایک نہرکاپانی ہے 317 مذہبی ناموں کونسبتی یاوطنی ناموں پرقیاس کرناصحیح نہیں ہے 317 قواعدکی اس حدتک پابندی کروجب وہ متفق علیہ ہوں 319 اپنےفہم کواستعمال کرنےسے روکناظلم ہے 321 کوئی حق بات اجتہادکےبغیرحاصل نہیں ہوسکتی 321 تفصیل کتاب
کتاب کا نام:تنقید سدید
مصنف : ابو محمد بدیع الدین راشدی
ناشر: مکتبہ الامام البخاری،کراچی
صفحات: 424
Click on image to Enlargeفہرست
خرابی کی صورت یا تجاویزکے لیے رپورٹ کریں
ہر میل،فیڈبیک،مشورے،تجویز کو قدر کی نظر سے دیکھا جائے گا
صفحہ کی لائن میں تبدیلی نہ کریں ـ