عناوین
|
صفحہ نمبر
|
تقریظ
|
49
|
پیش لفظ
|
51
|
چند ضروری اصطلاحات بترتیب حروف تہجی
|
52
|
کتاب الحج ........ حج کے مسائل
|
|
باب:1 ...... حج کے احکام
|
57
|
پہلی فصل: حج کا وجوب
|
57
|
ہر مکلّف استطاعت رکھنے والے شخص پر حج واجب ہے
|
57
|
557۔ لفظ سبیل کا مفہوم
|
59
|
558۔ عورت پر وجوب حج کے لیے محرم کا ہونا شرط ہے
|
60
|
(استطاعت کے بعد) فوری طور پر حج کرنا واجب ہے
|
60
|
اسی طرح عمرہ بھی اور ایک سے زیادہ مرتبہ حج نفل ہے
|
61
|
متفرقات
|
63
|
559۔ کیانابالغ بچہ حج کرسکتا ہے؟
|
63
|
560۔ میت کی طرف سے حج کرنا کیسا ہے؟
|
64
|
دوسری فصل: نیت کے ساتھ نوع حج کی تعیین واجب ہے
|
65
|
حج تمتع یا قرآن یا مفرد میں سے کسی ایک قسم کی نیت کے ساتھ تعیین کرنا واجب ہے
|
65
|
پہلی (یعنی حج تمتع) سب سے افضل ہے
|
66
|
احرام باندھنے کے مقامات
|
66
|
جو ا ن مقامات کے اندر ہوں وہ اپنے گھر سے احرام باندھیں
|
67
|
متفرقات
|
68
|
561۔ نبی صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم نے کہاں سے تلبیہ کہا؟
|
68
|
562۔احرام باندھتے وقت غسل
|
68
|
563۔حدود حرم میں عارضی طور پر مقیم حضرات ......
|
68
|
564۔حج و عمرے کی نیت کے بغیر مکہ میں داخلہ
|
68
|
تلبیہ کے مسائل
|
69
|
565۔ تلبیہ کا حکم
|
69
|
567۔ مردوں کو اونچی آواز سے تلبیہ کہنا چاہیے
|
69
|
568۔ بلند آواز سے تلبیہ کہنا اجر میں اضافے کا باعث ہے
|
70
|
569۔ تلبیہ کہنے کی فضیلت
|
70
|
570۔ تلبیہ کا اختتام
|
70
|
571۔ عمرے میں تلبیہ کب ختم کیا جائے؟
|
70
|
تیسری فصل: دوران احرام ممنوع افعال
|
71
|
محرم کے لیے ممنوع افعال
|
71
|
ابتداء میں خوشبو نہ لگائے
|
72
|
کسی عذر کے بغیر اپنے بال نہ ترچھوائے
|
72
|
شہوانی حرکات، نافرمانی اور جھگڑے سے اجتناب کرے
|
73
|
نہ نکاح کرے، نہ نکاح کرائے او رنہ نکاح کا پیغام بھیجے
|
73
|
کسی شکار کو قتل نہ کرے اور جو اُسے قتل کرے گا.......
|
74
|
وہ شخص کسی دوسرے شخص کا شکار کیا ہوا جانور بھی نہیںکھا سکتا إلاکہ.....
|
75
|
اذخر گھاس کے سوا حرم کے درخت نہ کاٹے جائیں
|
77
|
محرم کے لیے پانچ فاسق (موذی) جانوروں کو قتل کرنا جائز ہے
|
77
|
مدینہ کے حرم کا شکار اور اس کے درخت مکہ کے حرم کی طرح ہیں
|
78
|
جو اس کے درخت یا اس کی گھاس کاٹے گااس کی سزا
|
79
|
وادئ وج کا شکار اور اس کے درخت بھی حرام ہیں
|
79
|
متفرقات
|
80
|
572۔ حالت احرام میں بطور علاج جسم سے خون نکلوانا
|
80
|
573۔ حالت احرام میں غسل کرنا مباح ہے
|
80
|
574۔ حالت احرام میں سرمہ لگانا یا ......
|
80
|
چوتھی فصل: جو افعال دوران طواف واجب ہیں
|
81
|
مکہ آنے کے بعد حاجی طواف قدوم کے سات چکر لگائے
|
81
|
575۔ عورتیں بھی مردوں کے ساتھ طواف کریں گی
|
82
|
576۔ طواف کی اقسام
|
82
|
پہلے تین چکروں میں تیز دوڑے گا او رباقی میں آہستہ چلے گا
|
82
|
577۔ رمل کی ابتداء کیسے ہوئی؟
|
83
|
حجر اسود کو بوسہ دے گا یا چھڑی وغیرہ کے ساتھ اس کی طرف اشارہ کرے گا او رچھڑی کو بوسہ دے گا۔
|
83
|
رکن یمانی کو چھو کر گزرے
|
84
|
حج قران کرنے والے کے لیے ایک طواف او رایک سعی ہی کافی ہے
|
85
|
دوران طواف وہ باوضوء اور ستر ڈھانپنے والا ہو
|
86
|
حائضہ عورت بیت اللہ کے طواف کے سوا دیگر حاجیوں کی طرح تمام اعمال کرے گی
|
87
|
طواف کے وقت مسنون ذکر کرنا مستحب ہے
|
88
|
طواف کے بعد مقام ابراہیم میں دو رکعتیں پڑھے گا پھر حجر اسود کو دوبارہ چھوئے گا
|
88
|
578۔ مقام ابراہیم کی دو رکعتوں کے بعد آب زمزم پینا
|
89
|
متفرقات
|
89
|
579۔ مریض سوار ہوکر طواف کرسکتا ہے
|
89
|
580۔ اضطباع کیا ہے؟
|
89
|
پانچویں فصل: صفا مروہ کے درمیان سعی کا وجوب
|
90
|
پھر وہ مسنون دعائیں پڑھتا ہوا صفا اور مروہ کے درمیان سات چکر لگائے گا
|
90
|
اگر حج تمتع کررہا ہو تو سعی کے بعد احرام اتار دے گا حتیٰ کہ جب ترویہ کا دن ہوگا
|
91
|
581۔ خواتین کے لیے صفا مروہ کی سعی
|
92
|
582۔ حائضہ اور نفاس والی عورت بھی یہ سعی کرے گی
|
92
|
چھٹی فصل: مناسک حج کا بیان
|
93
|
میدان عرفات میں وقوف اور مزدلفہ کی طرف واپسی
|
93
|
583۔ عرفہ کے دن کی بہترین دعا
|
94
|
584۔ وقوف عرفات کا مقام
|
94
|
مشعر حرام میں آئے گا اور وہاں اللہ کا ذکر کرتے ہوئے......
|
94
|
جمرات کو کنکریاں مارے گا.....
|
95
|
کنکریاں طلوع آفتاب کے بعد مارے گا البتہ عورتیں او ربچے اس سے پہلے بھی مارسکتے ہیں
|
96
|
585۔ تلبیہ کب ختم کیا جائے گا؟
|
97
|
پھر وہ اپنا سرمنڈائے گا یا بال ترشوائے گا تو اس کے لیے بیوی کے سوا تمام اشیاء حلال ہوجائیں گی۔
|
97
|
586۔کیا عورتیں بھی بال منڈوائیں گی؟
|
98
|
587۔ سرمنڈانے سے پہلے قربانی
|
99
|
588۔ یوم النحر میں حاجیوں کے کرنے کے چار کام
|
100
|
ایام تشریق (11،12،13 ذوالحجہ) کے ہر روز تینوں جمروں کو سات سات کنکریاں مارےگا۔
|
100
|
589۔ ایام تشریق کی راتیں منی میں گزاری جائیں
|
101
|
امام حج کے لیے مستحب ہے کہ وہ یوم النحر کو خطبہ دے
|
102
|
ایام تشریق کے درمیان میں بھی خطبہ دے
|
102
|
حاجی نحر کے دن طواف افاضہ یعنی طواف زیارت کرے گا
|
103
|
حج کے کاموں سے فارغ ہوکر طواف وداع کرے گا
|
104
|
590۔ مدینہ کو واپسی
|
104
|
متفرقات
|
105
|
591۔ مسجد حرام، مسجد نبوی او رمسجد اقصیٰ میں نماز کی کیفیت
|
105
|
مسائل احصار
|
105
|
592۔ حج یا عمرے کے لیے جاتے ہوئے راستے میں عذر پیش آجانا
|
105
|
593۔ محصر شخص آئندہ سال حج یا عمرے کی قضائی دے گا
|
106
|
594۔ اگر کسی کو رکاوٹ پیش آنے کا خدشہ ہو.....
|
107
|
ساتویں فصل: قربانی کی سب سے افضل قسم
|
108
|
سب سے افضل قربانی اونٹ کی ہے، پھر گائے اور پھر بکری کی
|
108
|
اونٹ اور گائے سات افراد کی طرف سے کفایت کرجاتی ہے
|
108
|
قربانی دینے والے کے لیے اپنی قربانی کا گوشت کھانا جائز ہے
|
109
|
اس پر سوار ہوسکتا ہے
|
109
|
اسے اشعار کرنا اور اس کے گلے میں قلادہ (پٹہ) ڈالنا مستحب ہے
|
110
|
جو (بیت اللہ کیلئے) قربانی بھیج دے اس پر وہ اشیاء حرام نہیں ہوں گی جو محرم پر ہوتی ہیں۔
|
111
|
باب:2 ...... عمرہ مفردہ کا بیان
|
112
|
عمرہ مفردہ کا طریقہ
|
112
|
دوران سال کسی بھی وقت عمرہ کرنا مشروع ہے
|
112
|
متفرقات
|
113
|
چند بدعات حج
|
113
|
595۔ سفر حج اور احرام کی بدعات
|
113
|
596۔ طواف کی بدعات
|
114
|
597۔ آب زمزم کی بدعات
|
115
|
598۔ سعی کی بدعات
|
115
|
599۔ عرفہ کی بدعات
|
115
|
600۔ مزدلفہ کی بدعات
|
116
|
601۔ احرام سے نکلنے کی بدعات
|
116
|
602۔ جمروں کوکنکریاں مارنے کی بدعات
|
116
|
کتاب النکاح ........ نکاح کے مسائل
|
|
پہلی فصل: شادی کے احکام
|
119
|
جو شخص نکاح کی طاقت رکھتا ہو اس کے لیے یہ مشروع ہے
|
119
|
جسے گناہ میں ملوث ہونے کا اندیشہ ہو اس پر (نکاح) واجب ہے
|
121
|
دنیا سے لاتعلقی (شادی نہ کرنا) جائز نہیں إلا کہ انسان نکاح کی ضروریات پوری کرنے سے عاجز ہو۔
|
122
|
نکاح کے لیے عورت کیسی ہو؟
|
122
|
بڑی عمر کی لڑکی ہو تو اس کی طرف پیغام نکاح بھیجنا او رلڑکی سے رضا مندی حاصل کرنا
|
124
|
ایسے شخص کے متعلق جو اس کا کفو (ہمسر ) ہو
|
125
|
لڑکی چھوٹی ہو تو اس کے ولی کو پیغام نکاح بھیجا جائے گا
|
126
|
کنواری لڑکی کی رضا مندی اس کی خاموشی ہی ہے
|
126
|
دوران عدت پیغام نکاح بھیجنا او رکسی کے پیغام نکاح پر اپنا پیغام بھیج دینا حرام ہے
|
126
|
منگیتر کو ایک نظر دیکھ لینا جائز ہے
|
128
|
ولی کی اجازت کے بغیرنکاح درست نہیں
|
128
|
دو گواہوں کے بغیر بھی نکاح نہیں ہوتا
|
130
|
603۔ نکاح خفیہ نہیں بلکہ اعلانیہ کرنا چاہیے
|
131
|
إلا کہ ولی (شوہر دیدہ کی رضا میں) رکاوٹ بن رہا ہو یا غیر مسلم ہو۔
|
132
|
زوجین میں سے ہر ایک کے لیے جائز ہے کہ وہ عقد نکاح کے لیے اپنا نمائندہ مقرر کرلیں
|
132
|
متفرقات
|
132
|
604۔ خطبہ نکاح پڑھنا مسنون ہے
|
132
|
605۔ جس کی شادی ہو اسے ان الفاظ میں مبارکباد دی جائے
|
133
|
606۔ شریعت میں کثیر التعداد بارات کا تصور نہیں
|
133
|
607۔ مسجد میں نکاح
|
134
|
608۔ بروز جمعہ نکاح
|
134
|
609۔ ولیمہ مشروع ہے
|
134
|
610۔ ولیمہ کی دعوت قبول کرنا واجب ہے
|
135
|
دوسری فصل: حرام نکاح
|
136
|
متعہ کا نکاح منسوخ ہے
|
136
|
حلالہ کرانا حرام ہے
|
138
|
اسی طرح نکاح شغار بھی حرام ہے
|
139
|
خاوند پر واجب ہے کہ عورت کی شرائط پوری کرے
|
140
|
إلا کہ کوئی شرط حرام کو حلال یا حلال کو حرام کردینے والی ہو
|
141
|
آدمی پر کسی بدکار یا مشرکہ عورت سے نکاح کرنا حرام ہے اور عورت پر بھی
|
141
|
جن کے ساتھ نکاح کی حرمت کی قرآن نے وضاحت کردی ہے
|
142
|
رضاعت بھی نسب کی طرح ہی ہے
|
144
|
611۔ رضاعت کی وجہ سے اثبات حرمت کی دو شرطیں ہیں
|
144
|
عورت اور اس کی پھوپھی یا اس کی خالہ کو بیک وقت نکاح میں رکھنا جائز نہیں
|
145
|
آزاد اور غلام مرد کیلئے عورتوں کی جو تعداد مباح ہے اس سے بڑھکر نکاح کرنا بھی حرام ہے
|
146
|
اگر غلام اپنے مالک کی اجازت کے بغیر نکاح کرے تو اس کا نکاح باطل ہے
|
148
|
جب لونڈی آزاد ہوجائے تو وہ اپنے معاملے کی خود مالک ہوگی
|
148
|
کوئی عیب نکل آنے پر نکاح فسخ کرنا جائز ہے
|
149
|
کافر جب مسلمان ہوجائیں تو ان کے کس نکاح کو برقرار رکھا جائے گا
|
151
|
جب میاں بیوی میں سے ایک مسلمان ہوجائے تو نکاح فسخ ہوجائے اور عدت واجب ہوجائے گی
|
152
|
اگر مرد مسلمان ہوجائے اور عورت نے دوسرا نکاح نہ کیا ہو تو وہ.....
|
152
|
تیسری فصل: مہر کے مسائل
|
154
|
مہر ادا کرنا واجب ہے خواہ لوہے کی انگوٹھی یا قرآن سکھانا ہی کیوں نہ ہو
|
154
|
مہر کو بہت زیادہ بڑھا دینا مکروہ ہے
|
156
|
جس نے کسی عورت سے شادی کی اور مہر مقرر نہ کیا تو......
|
157
|
ہم بستری سے پہلے مہر کا کچھ حصہ ادا کردینا مستحب ہے
|
158
|
مرد پر عورت سے اچھا سلوک کرنا ضروری ہے
|
158
|
بیوی پر شوہر کی فرمانبرداری لازم ہے
|
159
|
جس کی دو یا اس سے زائد بیویاں ہوں وہ ان کے درمیان انصاف کرے
|
160
|
جب کوئی سفر کا ارادہ کرے تو ان (بیویوں) کے درمیان قرعہ ڈال لے
|
161
|
عورت کے لیے اپنی باری کسی اور کو دے دینایا اسے ختم کرکے خاوند سے مصالحت کرلینا درست ہے۔
|
161
|
شوہر اپنی نئی کنواری دلہن کے پاس سات دن جبکہ مطلقہ یا بیوہ کے پاس تین دن ٹھہرے
|
162
|
عزل جائز نہیں
|
163
|
عورت کی پشت میں جماع کرنا جائز نہیں
|
165
|
چوتھی فصل: بچہ صاحب فراش کا ہے
|
167
|
بچہ بستر والے کے لیے ہے اور کسی اور سے اس کی مشابہت کا کوئی اعتبار نہیں
|
167
|
جب تین شخص ایک لونڈی کی ملکیت میں شریک ہوں......
|
167
|
متفرقات
|
168
|
612۔ جماع سے پہلے دعا
|
168
|
613۔ غیلہ جائز ہے
|
168
|
614۔ دوران جماع گفتگو کا حکم
|
169
|
615۔ مباشرت کے راز افشاں کرنا
|
169
|
616۔ لمبے سفر سے واپسی پر گھر میں پہنچنے سے پہلے اطلاع کردینا
|
169
|
617۔ اہل کتاب (یہود و نصاریٰ) کی عورتوں سے نکاح
|
170
|
618۔ حالت احرام میں نکاح ممنوع ہے
|
170
|
کتاب الطلاق ........ طلاق کے مسائل
|
|
باب1: ...... طلاق کی اقسام کابیان
|
173
|
پہلی فصل: طلاق کی مشروعیت او راس کے احکام
|
173
|
مکلّف وخود مختار شخص کی طرف سے طلاق دینا جائز ہے
|
173
|
خواہ مذاق میں ہی ہو
|
175
|
عورت کو طلاق دینے کا مسنون طریقہ
|
175
|
اس صورت کے علاوہ کسی اور صورت میں طلاق دینا حرام ہے
|
177
|
بدعی طلاق کے واقع ہونے میں اور ایک سے زائد طلاقوں کے واقع ہونے میں اختلاف ہے
|
177
|
راجح مؤقف یہ ہے کہ ایسی طلاقیں واقع نہیں ہوتیں
|
179
|
متفرقات
|
181
|
619۔ کیا خرچہ نہ ہونےکی صورت میں حاکم میاں بیوی کے درمیان جدائی ڈال سکتا ہے؟
|
181
|
620۔ ایسی عورت جس کا خاوند لاپتہ ہوجائے
|
182
|
621۔ والدین کے حکم پرطلاق
|
183
|
دوسر ی فصل: طلاق کن اشیاء کے ساتھ واقع ہوتی ہے؟
|
185
|
اشارے و کنائے سےبھی طلاق ہوجائے گی جبکہ اس میں طلاق کی نیت موجود ہو
|
185
|
اختیار دینے سے بھی طلاق واقع ہوجائے گی جب عورت علیحدگی پسند کرلے
|
185
|
جب خاوند طلاق کو کسی اور کے سپرد کردے تو اسکی طرف سے بھی طلاق واقع ہوجائے گی
|
186
|
بیوی کو اپنے اوپر حرام کرلینے سے طلاق واقع نہیں ہوگی
|
186
|
آدمی رجعی طلاق کی عدت میں اپنی بیوی کا زیادہ مستحق ہے جب چاہے رجوع کرسکتا ہے
|
187
|
622۔ رجوع کس طرح کیا جائے گا؟
|
188
|
623۔ حق رجوع کی حکمت
|
189
|
تیسری طلاق کے بعد جب تک وہ کسی اور شوہر سے نکاح نہ کرے پہلے کیلئے حلال نہیں ہوگی
|
189
|
متفرقات
|
189
|
624۔ نکاح سے پہلے طلاق
|
189
|
625۔ شرط کے ساتھ معلق طلاق
|
190
|
626۔ خیالی طلاق
|
190
|
627۔ غلام کی طلاق
|
191
|
628۔ طلاق کے وقت اپنا دیا ہوا مہر وصول کرنا جائزنہیں
|
191
|
باب:2 ...... خلع کابیان
|
192
|
جب آدمی اپنی بیوی سے خلع کرے تو بیوی کا معاملہ اسی کے ہاتھ میں ہوگا
|
192
|
629۔ عورت خلع کب لے سکتی ہے؟
|
192
|
630۔ بلاوجہ عورت کا شوہر سے طلاق کا مطالبہ کرنا حرام ہے
|
192
|
خلع کم اور زیادہ مال سے جائز ہے لیکن .......
|
193
|
خلع پر میاں بیوی دونوں کی رضا مندی ضروری ہے یا پھر.....
|
194
|
یہ فسخ نکاح ہے
|
195
|
اس کی عدت ایک حیض ہے
|
196
|
متفرقات
|
197
|
631۔ خلع کے لیے طلاق کی شرائط
|
197
|
632۔ کیا خلع کے لیے عورت کو والدین سے اجازت لینے کی ضرورت ہے؟
|
197
|
633۔ خلع کے لیے حاکم یا قاضی کی ضرورت نہیں
|
197
|
باب:3 ...... ایلاء کا بیان
|
198
|
ایلاء کی تعریف
|
198
|
اگر اس نےکوئی مدت مقرر نہ کی ہو یا چار ماہ سے زائد مقرر کی ہو تو.....
|
198
|
متفرقات
|
199
|
634۔ مدت ایلاء کی مقدار
|
199
|
635۔ آزاد اور غلام کی مدت ایلاء
|
200
|
636۔ کیا غصے کی حالت میں ایلاء منعقد ہوجاتا ہے؟
|
200
|
637۔ اگر کوئی مدت ایلاء کے دوران بیوی سے ہم بستر ہونا چاہے؟
|
200
|
باب:4 ...... ظھار کا بیان
|
201
|
ظہار کی تعریف او راس کا کفارہ
|
201
|
638۔ظہار کے الفاظ
|
201
|
639۔ کفارے میں ترتیب کا حکم
|
202
|
640۔ کیا کفارے میں غلام کا مؤمن ہونا ضروری ہے؟
|
202
|
641۔ روزوں کا تسلسل برقرار رہے
|
203
|
642۔ کفارے کی ادائیگی سے پہلے ہمبستری
|
203
|
643۔ ہر مسکین کو کتنا کھانا کھلایا جائے؟
|
203
|
حاکم کے لیے جائز ہے کہ بیت المال سے اس کی اعانت کردے اگر وہ فقیر ہو اور.....
|
204
|
اگر وہ شخص وقت گزرنے یا کفارہ دینے سے پہلے ہم بستری کرلے تو......
|
204
|
باب:5 ...... لعان کا بیان
|
206
|
جب آدمی اپنی بیوی پرزنا کی تہمت لگائے اور وہ عورت اس کا اقرار نہ کرے
|
206
|
لعان کا طریقہ
|
207
|
بچہ صرف ماں کے حوالے کردیا جائے گا اور جس نے اسے اس بچے کی وجہ سے تہمت لگائی.
|
208
|
متفرقات
|
209
|
644۔لعان میں مرد سے ابتداء ......
|
209
|
645۔ کیا لعان طلاق ہے؟
|
209
|
646۔ شوہر کو حد قذف
|
209
|
647۔ کیا لعان کے بعد از خود علیحدہ ہوجائے گی؟
|
210
|
648۔ مسجد میں لعان
|
210
|
649۔ لعان کا حکم صرف شادی شدہ عورتوں کے لیے ہے
|
210
|
650۔ بچوں کا رنگ مختلف ہونے کی وجہ سے بیوی پر تہمت زنا
|
210
|
باب:6 ...... عدت کا بیان
|
211
|
پہلی فصل : عدت کی اقسام
|
211
|
طلاق کی وجہ سے حاملہ کی عدت وضع حمل ہے اورحائضہ کی تین حیض ہے
|
211
|
ان دونوں کے علاوہ کی عدت تین ماہ ہے
|
212
|
بیوہ کی عدت چار ماہ اور دس دن ہے اگر وہ حاملہ ہو تو اس کی مدت وضع حمل ہے
|
212
|
جس عورت سے ہم بستری نہیں ہوئی اس پر کوئی عدت نہیں او رلونڈی.......
|
214
|
عدت گزارنے والی بیوہ عورت پر لازم ہے کہ وہ زیب و زینت چھوڑ دے
|
215
|
بیوہ اسی گھر میں ٹھہرے جس میں اپنے خاوند کی وفات کے وقت تھی
|
216
|
جس عورت کا شوہر لاپتہ ہوجائے وہ کیا کرے؟
|
218
|
651۔ ایام عدت میں مطلقہ عورت کا گھر سے نکلنا
|
218
|
دوسری فصل: قیدی یا خریدی ہوئی لونڈی کا استبراء
|
219
|
قیدی یا خریدی ہوئی لونڈی پر استبراء کے لیے ایک حیض مدت ہے اور اگر حاملہ ہو......
|
219
|
جسے حیض نہیں آتا اس کی عدت
|
220
|
کنواری او رچھوٹی عمر کی لونڈی کے لیے استبراء ضروری نہیں او رنہ ہی......
|
220
|
652۔ لونڈیوں سے ہم بستری کے لیے ان کا مسلمان ہونا ضروری نہیں
|
221
|
653۔ استبراء سے پہلے بھی ہم بستری کے علاوہ استمتاع جائز ہے
|
221
|
باب:7 ...... نفقہ کا بیان
|
222
|
خاوند کا بیوی کا خرچہ واجب ہے
|
222
|
654۔ کتنا خرچہ واجب ہے؟
|
223
|
655۔ خرچہ میں خاوند کے حالات کو بھی پیش نظر رکھا جائے گا
|
224
|
رجعی طلاق یافتہ کیلئے بھی خرچہ ہے جبکہ طلاق بائنہ (تیسری طلاق) والی کیلئے نہیں ہے
|
224
|
شوہر کی وفات یا تیسری طلاق کے بعد خرچہ اور رہائش کا حکم
|
226
|
مالدار باپ پر اپنے تنگ دست بیٹےکو خرچہ دینا لازم ہے اسی طرح مالدار بیٹے پر بھی......
|
227
|
مالک پر اپنے غلاموں کا خرچہ واجب ہے
|
228
|
کسی قریبی رشتہ دار پر اپنے قریبی رشتہ دار کو خرچہ دینا واجب نہیں ہے
|
229
|
جس کاخرچہ کسی پر واجب ہو تو اس کا لباس اور اس کی رہائش بھی اس پر واجب ہے
|
230
|
متفرقات
|
230
|
656۔ کسی مسلمان کی جان بچانے کے لیے مال خرچ کرنا
|
230
|
657۔ جانوروں کا خرچہ ان کے مالکوں پر لازم ہے
|
231
|
باب:8 ...... دودھ پلانے کابیان
|
232
|
رضاعت کا حکم صرف پانچ مرتبہ دودھ پلانے کےساتھ ثابت ہوتا ہے
|
232
|
حرمت کے لیے دودھ کی موجودگی او ربچے کا مدت رضاعت میں ہونا ضروری ہے
|
234
|
رضاعت کی وجہ سے وہ رشتے حرام ہوجاتے ہیں جو نسب کی وجہ سے حرام ہوتے ہیں
|
235
|
کسی اختلاف کی صورت میں دودھ پلانے والی کی بات قبول کی جائے گی
|
235
|
کسی بڑی عمر کے لڑکے کو دودھ پلانا جائز ہے خواہ وہ داڑھی والا ہی کیوں نہ ہو
|
236
|
متفرقات
|
238
|
658۔ دو سال تک دودھ پلانا جائز ہے ضروری نہیں
|
238
|
659۔ کسی او رسے دودھ پلوانا بھی جائز ہے
|
238
|
660۔ اگر کسی نے بہن کا دودھ پیا ہو تو باہم ان کی اولاد کا حکم
|
238
|
661۔ حق رضاعت کے متعلق&l
|
|
کتاب الأ ایمان ........ قسموں کے مسائل
|
|
قسم صرف اللہ کے نام کی یا اس کی صفت کی اٹھائی جاسکتی ہے
|
377
|
اس کے علاوہ کسی کی قسم اٹھانا حرام ہے
|
378
|
717۔ قرآن کی قسم اٹھانا
|
380
|
جس شخص نے قسم کے وقت إن شاء اللہ کہا تو اس کی قسم کسی صورت نہیں ٹوٹے گی
|
380
|
جس شخص نے کسی چیز کی قسم اٹھائی پھر اسے بہتر کام نظر آیا تو وہ بہتر کام کرے اور.....
|
380
|
جسے قسم اٹھانے پر مجبور کیا جائے تو اُسے توڑنے سے وہ گناہگار بھی نہیں ہوگا
|
381
|
جھوٹی قسم وہ ہے جس کا جھوٹ قسم اٹھانے والے کے علم میں ہو اور لغو قسموں پر کوئی مؤاخذہ نہیں
|
382
|
مسلمان کا دوسرے مسلمان پر یہ حق ہے کہ اگر وہ اس پر کوئی قسم ڈالے تو وہ اسے پورا کرے
|
383
|
قسم توڑنے کا کفارہ وہی ہے جو اللہ تعالیٰ نے اپنی مقدس کتاب میں بیان کیا ہے
|
383
|
718۔ کسی عذر کی وجہ سے قسم پوری نہ کرسکے تو .......
|
384
|
کتاب النذر ........ نذر کے مسائل
|
|
نذر صرف اسی وقت درست ہوگی جب اس کے ذریعے اللہ کی رضا مطلوب ہو
|
387
|
اللہ کی نافرمانی کے کام میں نذر جائز نہیں
|
387
|
معصیت کی نذر کی صورت
|
388
|
اس کی ایک صورت قبروں پرنذر ماننا ہے
|
388
|
جس نے اپنے نفس پر کوئی ناجائز کام واجب کرلیا تو وہ اس پر واجب نہیں ہے
|
389
|
اسی طرح اگروہ کام نذر ماننے والے کی طاقت سے باہر ہو تو بھی واجب نہیں
|
389
|
البتہ ایسے شخص پر قسم توڑنے کا کفارہ لازم ہے
|
390
|
جس نے حالت شرک میں کسی اچھے کام کی نذر مانی پھر وہ مسلمان ہوگیا تو وہ نذرپوری کرے
|
390
|
نذر وراثت کے ثلث سے ہی ادا ہوگی
|
391
|
اگر نذر ماننے والافوت ہوجائے او راس کی طرف سے اس کی اولاد نذر پوری کرے تو کفایت کرجائے گی
|
391
|
719۔ کیا نذر کی قضا ورثاء پر واجب ہے؟
|
392
|
کتاب الأطعمۃ ........ کھانے کے مسائل
|
|
باب:1 ...... حرام کھانوں کا بیان
|
395
|
اصل میں ہر چیز حلال ہے اورصرف حرام وہ ہے.....
|
395
|
جو اشیاء کتاب اللہ میں مذکور ہیں وہ حرام ہیں
|
397
|
ہر چیزپھاڑ کرنے والا درندہ او رہر ایسا پرندہ جو پنجوں میں گرفت کرکے کھائے حرام ہے
|
398
|
گھریلو گدھے اور غلاظت کھانے والا جانور غلاظت ختم ہونےسے پہلے حرام ہے
|
399
|
720۔ جنگلی گدھے کا گو شت حلال ہے
|
399
|
721۔ گھوڑے کا گوشت حلال ہے
|
400
|
کتے، بلیاں اور ہر خبیث جانور حرام ہے
|
401
|
722۔ جن جانوروں کے قتل کا حکم دیا گیا ہے
|
402
|
723۔ جن جانوروں کے قتل سےمنع کیا گیا ہے
|
402
|
جو ان کے علاوہ ہیں وہ حلال ہیں
|
403
|
724۔ ضب (سانڈے ) کا حکم
|
403
|
725۔ قنفذ (سیہہ) کا حکم
|
403
|
726۔ٹڈی کا حکم
|
403
|
727۔ خرگوش کا حکم
|
403
|
728۔ مٹی کا حکم
|
404
|
باب:2 ...... شکار کا بیان
|
405
|
جس جانور کو تیز ہتھیار یا شکاری جانوروں کے ذریعے شکار کیا جائے وہ حلال ہے جبکہ .....
|
405
|
729۔ کیاصرف کتے کے ذریعے ہی شکار کیا جائے گا؟
|
406
|
جسے اس کے علاوہ کسی اور جانور کے ذریعے شکار کیا گیا ہو اسے ذبح کرنا ضروری ہے
|
407
|
730۔ معراض سے شکار کا حکم
|
407
|
731۔ پتھر یا غلیل سےکیا ہوا شکار
|
407
|
732۔ بندوق کے شکار کا حکم
|
407
|
اگرسدھا ئے کتے کے ساتھ کوئی دوسرا کتا شریک ہوجائے تو ان کا شکار حلال نہیں
|
408
|
اگر سدھایا ہوا کتا اس شکار سے خود کھا لے تو وہ شکار حلال نہیں کیونکہ اس نے وہ جانور اپنے لیے پکڑا ہے۔
|
408
|
اگر تیر لگنے کے کچھ دنوں بعد شکار کو مردہ حالت میں پانی سےباہر پالیا تو جب تک ......
|
408
|
باب:3 ...... ذبح کا بیان
|
410
|
جو چیز خون بہادے اور رگیں کاٹ دے اور اس پر اللہ کا نام بھی لیا گیا ہو اس سے ذبح درست ہے
|
410
|
733۔ ذبح کے وقت بسم اللہ پڑھنے کا حکم
|
411
|
734۔ ذبح کے وقت جانور کو قبلہ رخ کرنا
|
411
|
ذبیحہ کو تکلیف پہنچانا، اس کا مثلہ کرنا او راسے غیر اللہ کے نام پر ذبح کرنا حرام ہے
|
412
|
735۔ ایک ضروری وضاحت
|
412
|
جب ذبح کرنا کسی سبب سے مشکل ہوجائے تو تیر یانیزہ مار کر اسے حلال کرنا بھی درست ہے
|
413
|
جنین کی ماں کو ذبح کرنا، جنین کو ذبح کرنے کے ہی مترادف ہے
|
413
|
جو حصہ زندہ جانور سے کاٹ لیا جائے وہ مردار ہے
|
414
|
مردے اور دو خون ’’(یعنی)مچھلی اور ٹڈی،جگر اور تلی‘‘ حلال ہیں
|
414
|
مجبور آدمی کے لیے مردار بھی حلال ہے
|
415
|
736۔ اہل کتاب کے ذبیحہ کا حکم
|
416
|
باب:4 ...... مہمان نوازی کا بیان
|
417
|
جو شخص میزبانی کی طاقت رکھتا ہو اس پر مہمانوں کی خدمت کرنا واجب ہے
|
417
|
مہمان نوازی کی حد تین دن ہے او راس سے زائد صدقہ ہے
|
417
|
مہمان کیلئے جائزنہیں کہ اسکے پاس اتنے دن ٹھہرے جس سے اسے تنگی میں ہی ڈال دے
|
417
|
اگر میزبان اپنا فرض ادا نہ کرے تو مہمان اپنی میزبانی کے مطابق اس سےزبردستی وصول کرسکتا ہے
|
417
|
737۔ مہمان نوازی میں تکلف سے اجتناب کرنا چاہیے
|
418
|
کسی کی اجازت کے بغیر اس کا کھانا کھا لینا حرام ہے
|
418
|
کسی کے مویشیوں کا دودھ دوہنا اور اس کے پھل یا اناج کو کھانا بھی اسی میں شامل ہے
|
419
|
مالک کی اجازت کے بغیر کھانا جائز نہیں لیکن اگر کوئی ان اشیاء کا محتاج ہو تو.....
|
419
|
باب:5 ..... کھانےکے آداب کا بیان
|
421
|
کھانے کھانے والے کو چاہیے کہ پہلے بسم اللہ پڑھے، پھر دائیں ہاتھ سے کھائے
|
421
|
برتن کے کناروں سے کھائے نہ کہ درمیان سے اور اپنے قریب سے کھائے
|
422
|
فارغ ہونے کے بعد اپنی انگلیاں او ربرتن صاف کرلے
|
423
|
738۔انگلیاں چاٹنے سے پہلے تولیے کا استعمال
|
424
|
کھانے سےفارغ ہوکر الحمدللہ کہے اور دُعا مانگے او رٹیک لگا کر نہ کھائے
|
424
|
739۔ دودھ پینے کی دُعاء
|
424
|
740۔ ایک ضعیف روایت
|
425
|
741۔ ایک ضروری وضاحت
|
425
|
742۔ اکٹھے کھانا مستحب ہے
|
426
|
743۔ بہت زیادہ سیر ہوکر نہ کھانا
|
426
|
744۔ کھانے کے بعد ہاتھ صاف کرلینے چاہیے
|
428
|
745۔ سونے چاندی کے برتنوں میں کھانے کا حکم
|
429
|
کتاب الأشربۃ ........ مشروبات کے مسائل
|
|
ہر نشہ آور او رعقل پر پردہ ڈال دینے والی چیز حرام ہے
|
433
|
جس چیز کی زیادہ مقدار نشہ کرے اس کی کم مقدار بھی حرام ہے
|
435
|
تمام برتنوں میں نبیذ بنانا جائز ہے
|
436
|
لیکن دو مختلف اجناس کانبیذ بنانا جائز نہیں
|
436
|
شراب سے سرکہ بنانا حرام ہے اور جوش مارنے سے پہلے رس او رنبیذ جائز ہے
|
437
|
اس کے جوش مارنے کا عام گمان تین دن سے زیادہ پڑا رہنا ہے
|
437
|
پینے کے آداب یہ ہیں کہ تین سانس لیے جائیں، دائیں ہاتھ سے اور بیٹھ کر پیا جائے
|
438
|
دوسروں کو دیتے وقت دائیں طرف والوں کومقدم رکھا جائے او رپلانے والا آخر میں پیئے
|
440
|
شروع میں بسم اللہ اور آخر میں الحمدللہ کہے
|
441
|
برتن میں سانس لینا، اس میں پھونکنا اور مشکیزے کو منہ لگا کر پانی پینا مکروہ ہے
|
441
|
جب نجاست کسی مائع چیز میں گرجائے تو اسے پینا جائز نہیں.......
|
442
|
سونے چاندی کےبرتنوں میں کھانا پینا حرام ہے
|
443
|
746۔ برتنوں میں تھوڑی بہت چاندی جائز ہے
|
444
|
کتاب اللباس ........ لباس کے مسائل
|
|
ستر ڈھانپنا خلوت و جلوت میں واجب ہے
|
447
|
مرد خالص ریشم مت پہنے
|
448
|
جبکہ چار انگلیوں سے زائد ہو مگر بطور علاج پہن سکتا ہے
|
449
|
انسان ریشم کا بچھونا نہ بنائے اور سرخ رنگ کا لباس بھی نہ پہنے
|
449
|
نہ ہی شہرت کا لباس پہنے اور نہ ہی ایسا لباس جو عورتوں کے ساتھ خاص ہو......
|
451
|
مردوں پر سونے کے زیورات پہننا حرام ہے لیکن ......
|
452
|
متفرقات
|
453
|
747۔ انگوٹھی کس ہاتھ میں پہننی چاہیے
|
453
|
748۔ انگشت شہادت اور درمیانی انگلی میں انگوٹھی پہننا
|
453
|
749۔ لوہے کی انگوٹھی پہننے کا حکم
|
454
|
750۔ گھروں میں تصویروں والے پردے لٹکانے کا حکم
|
455
|
751۔ کالی پگڑی پہننا جائز ہے
|
455
|
752۔ شلوار ٹخنوں سے نیچے لٹکانے کا حکم
|
455
|
753۔ داڑھی کو مہندی لگانے کا حکم
|
456
|
754۔ ایک دن چھوڑ کرکنگھی کرنی چاہیے
|
456
|
755۔ سرمہ پہننا جائز ہے
|
456
|
756۔ نیا کپڑا پہننےکی دعاء
|
457
|
757۔ باریک کپڑے پہننے والی عورتوں کا انجام
|
457
|
758۔ تواضع اختیار کرتے ہوئے بہترین لباس چھوڑ دینا
|
458
|
759۔ کسی محتاج کو کپڑے پہنانے کی فضیلت
|
459
|
760۔ سریا داڑھی کے بالوں سے سفید بال اکھیڑنا جائز نہیں
|
459
|
کتاب الأضحیۃ ........ قربانی کے مسائل
|
|
باب:1 ...... قربانی کے احکام کا بیان
|
463
|
قربانی ہر خاندان کے لیےمشروع ہے
|
463
|
قربانی میں کم از کم ایک بکری ہے
|
466
|
761۔ اونٹ اور گائے کے حصے
|
467
|
اس کاوقت عیدالاضحیٰ کے بعد سے لے کر ایام تشریق کے آخر تک ہے
|
468
|
افضل قربانی وہ ہے جو زیادہ موٹی تازی ہو
|
470
|
بھیڑوں میں جذعے او ربکریوں میں دوندے سے کم عمر کا جانور کافی نہیں ہوتا
|
470
|
نہ ہی بھینگا، مریض، لنگڑا، لاغر اور کٹے ہوئے سینگ اور کان والا جانور کافی ہوگا
|
471
|
قربانی کرنے والا اس سے صدقہ کرے، خود کھائے اور ذخیرہ بھی کرسکتا ہے
|
472
|
عیدگاہ میں قربانی کرنا افضل ہے
|
472
|
جو قربانی کرنا چاہتا ہو وہ ذوالحجہ کا چاند طلوع ہونے سے قربانی کرنے تک اپنے بال اورناخن نہ کاٹے
|
473
|
متفرقات
|
474
|
762۔ جو قربانی کا ارادہ نہ رکھتا ہو کیاوہ بھی بال او رناخن نہ کاٹے؟
|
475
|
763۔ خصی جانور کی قربانی کا حکم
|
475
|
764۔ بھینس کی قربانی کا حکم
|
475
|
765۔کس دن کی قربانی افضل ہے؟
|
476
|
766۔ قربانی کے لیے چھری خوب تیز ہو
|
476
|
767۔ جانور کو قبلہ رخ لٹانا
|
477
|
768۔ اونٹ کو نحر کرنا چاہیے
|
478
|
769۔ چھری چلانے سے پہلے دعا
|
479
|
770۔جانور خود ذبح کرنا چاہیے
|
480
|
771۔ قربانی کی کھالوں کامصرف
|
481
|
باب:2 ...... ولیمہ کا بیان
|
482
|
ولیمہ کرنا جائز ہے
|
482
|
اس کی دعوت قبول کرنا واجب ہے
|
483
|
772۔ اگر کوئی کھانا نہ کھانا چاہے .......
|
484
|
773۔ اگر روزےدار ہو تو کہہ دے میں روزے دار ہوں
|
484
|
پہلے آنے والے کو پھر جس کا دروازہ قریب کو اسے مقدم کیا جائے
|
484
|
اگر دعوت ولیمہ کسی معصیت کےکام پرمشتمل ہو تو اس میں حاضر ہونا جائز نہیں
|
485
|
باب:3 ...... عقیقہ کے احکام کا بیان
|
486
|
عقیقہ کرنا مستحب ہے
|
486
|
عقیقہ لڑکے کی طرف سے دو بکریاں اور لڑکی کی طرف سے ایک بکری ہے
|
488
|
جسے پیدائش کے ساتویں روز قربان کیا جائے گا
|
488
|
اس دن نام رکھا جائے گا او ربچے کا سر بھی منڈوایا جائے گا
|
488
|
اس کے بالوں کے وزن کے برابر سونا یا چاندی صدقہ کردے
|
489
|
متفرقات
|
489
|
774۔ عقیقہ کی حکمت
|
489
|
775۔ اگر عقیقہ کی طاقت نہ ہو
|
490
|
776۔ کیا عقیقہ میں اونٹ اور گائے کی قربانی درست ہے؟
|
491
|
777۔ عقیقہ کے جانور نر ہوں یا مادہ؟
|
492
|
778۔ کیاعقیقہ میں لڑکے کی طرف سے ایک جانور بھی قربان کیا جاسکتا ہے؟
|
492
|
779۔ عقیقہ کے جانور میں قربانی کے جانور کی شرائط
|
493
|
780۔ اگر کوئی ساتویں روز سے پہلے عقیقہ کرلے؟
|
494
|
781۔ کیا ساتویں روز کے بعد عقیقہ کیا جاسکتاہے؟
|
494
|
782۔ کیا انسان خود اپنا عقیقہ کرسکتا ہے؟
|
494
|
783۔ عقیقہ کے بجائے جانور کی قیمت صدقہ کردینا
|
495
|
784۔ ناتمام بچے کی طرف سے عقیقہ کا حکم
|
495
|
785۔ میت کی طرف سے عقیقہ
|
496
|
786۔ زندہ والدین کی طرف سے عقیقہ
|
496
|
787۔ عقیقہ کے جانور کے گوشت اور کھال کا مصرف
|
496
|
788۔ اللہ کے پسندیدہ نام
|
496
|
789۔ بچے کا نام رکھنے کا حق کس کو ہے؟
|
497
|
790۔ ایک نام سے زیادہ نام رکھنے کا حکم
|
497
|
791۔ روز قیامت مخلوق کو اپنے باپوں کے ناموں سے پکارا جائے گا
|
498
|
792۔ نومولود کو گڑھتی (تحنیک) دینا
|
499
|
793۔ نومولود بچوں کی وفات پر صبر کی فضیلت
|
500
|
794۔ بیٹیوں کی پیدائش پرناپسندیدگی کا اظہار نہیں کرنا چاہیے
|
502
|
795۔ بیٹیوں کی پیدائش پرناراضگی اور غصے کااظہار کرنا اہل جاہلیت کا فعل تھا
|
502
|
796۔ بیٹیوں کی اچھی پرورش کے نتیجے میں جنت میں داخلہ
|
503
|
797۔ بچوں کو چومنا مستحب ہے
|
504
|
798۔ ماں کے پیٹ میں بچے کی تخلیق کا منظر
|
504
|
کتاب الطب ........ طب کے مسائل
|
|
مریض کے لیے دوا لینا جائز ہے
|
509
|
جس میں صبر کی طاقت ہو اس کے لیے یہی افضل ہے کہ وہ اللہ کے سپرد کردے
|
509
|
حرام اشیاء سے علاج حرام ہے
|
510
|
گرم سلاخ وغیرہ سے داغ لگوانا مکروہ ہے اور سینگی لگوانے میں کوئی حرج نہیں
|
511
|
نظر بد وغیرہ کے لیے شرک سے بچتے ہوئے دم کروانا جائز ہے
|
512
|
متفرقات
|
514
|
799۔نظر بد کا علاج
|
514
|
800۔ ایک اہم مسئلہ
|
514
|
801۔ حضرت جبرئیل علیہ السلام کا دم
|
514
|
802۔ عورت بھی مرد کو دم کرسکتی ہے
|
515
|
803۔ سورہ فاتحہ دم ہے
|
515
|
804۔ شہد سے علاج
|
515
|
805۔ کوڑ کے مریض سے فرار
|
515
|
کتاب الوکالۃ ........ وکالت کےمسائل
|
|
مال کے لیے جائز ہے کہ وہ ہرچیز میں کسی کو اپنا نمائندہ بنا لے.....
|
519
|
اگر نمائندہ مؤکل کے مقرر کیے ہوئے ریٹ سے زیادہ پر کوئی چیز فروخت کردے تو.....
|
521
|
اگر وہ مؤکل کی ہدایت کے مخالف کام کرے اگرچہ وہ زیادہ نفع مند معاملے کیلئے ہو.....
|
522
|
کتاب الضمانۃ ........ ضمانت کے مسائل
|
|
جس نے کسی زندہ یا فوت شدہ کی ضمانت دی اس پر لازم ہے کہ مطالبہ پر مال ادا کرے
|
525
|
اگر وہ اس شخص کا مامور ہو جس کی ضمانت دے رہا ہے تو اس کی طرف رجوع کرے گا
|
526
|
جو کسی شخص کو حاضر کونے کا ضامن بنے اس پر واجب ہے کہ اسے حاضر کرے ورنہ....
|
527
|
کتاب الصلح ........ صلح کے مسائل
|
|
مسلمانوں کے مابین صلح کرانا جائز ہے
|
531
|
لیکن ایسی صلح جو حرام کو حلال یا حلال کو حرام کردے جائز نہیں
|
531
|
معلوم و مجہول معاملے میں معلوم و مجہول طریقے سے صلح کرانا جائز ہے
|
532
|
806۔ قرعہ ڈالنے کا ثبوت
|
533
|
قتل کے معاملے میںدیت سے کم یا زیادہ مال پر صلح جائز ہے
|
534
|
صلح درست ہے خواہ انکار کی صورت میں ہو
|
535
|
متفرقات
|
536
|
807۔ صلح کرانے کے لیے جھوٹ بولنا جائز ہے
|
536
|
کتاب الحوالۃ ........ حوالہ کےمسائل
|
|
جس کا قرض کسی مالدار کے سپرد کیا جائے تو اسے یہ سپردداری قبول کرنی چاہیے
|
539
|
جس کے سپرد کیاگیا ہے اگر وہ اس میں ٹال مٹول کرے یا......
|
540
|
کتاب المفلس ........ دیوالیہ کے مسائل
|
|
قرض خواہوں کیلئے جائز ہے کہ انہیں جو کچھ بھی اسکے پاس ملے پکڑ لیں البتہ .....
|
543
|
جو شخص اپنامال بعینہ پالے تو وہی اس کا زیادہ حق دار ہے
|
544
|
808۔ اگربائع نے مشتری سے کچھ رقم وصول کرلی ہو......
|
545
|
809۔ اگر مشتری سامان کی قیمت ادا کیے بغیر فوت ہوجائے ......
|
545
|
جب مفلس کا مکمل مال بھی پورے قرض کی ادائیگی سے کم ہو تو .....
|
546
|
جب اس کا مفلس ہونا ثابت ہوجائے تو اسے قید کرنا درست نہیں ہے
|
546
|
مالدار شخص کی ٹال مٹول ظلم ہے جو اس کی عزت کو پامال کردیتی ہے
|
546
|
حاکم وقت کے لیے جائز ہے کہ وہ مفلس کو اس کے مال میں تصرف سے روک دے
|
547
|
اسی طرح حاکم وقت فضول خرچ اور نامعاملہ فہم شخص پربھی پابندی عائد کرسکتا ہے
|
547
|
یعیم کو مال میں تصرف کی اجازت نہیں دی جائے گی جب تک کہ اس کی فہم و فراست کا علم نہ ہوجائے۔
|
549
|
810۔ بلوغت کی علامات
|
549
|
اس کے ولی کے لیے اس کے مال سے معروف طریقے سے کھانا جائز ہے
|
550
|
811۔ ناحق یتیموں کے اموال کھانا حرام ہے
|
551
|
کتاب اللقطۃ ........ گمشدہ اشیاء کے مسائل
|
|
جو شخص کوئی گمشدہ چیز پائے اسے اس کے ظرف اور تسمے کی تشہیر کرنی چاہیے
|
555
|
ورنہ سال بھر اسکی تشہیر کرتا رہے او راس کے بعد اسے استعمال کرنا اس کے لیے جائز ہوگا
|
556
|
812۔ کیا غنی لقطہ استعمال کرسکتا ہے؟
|
557
|
مکہ کی گمشدہ چیز بہت زیادہ تشہیر کی متقاضی ہے
|
558
|
تین مرتبہ اعلان کے بعد ہلکی قیمت کی گری پڑی اشیاء استعمال کرنے میں کوئی حرج نہیں
|
558
|
اونٹ کے علاوہ دیگر گمشدہ جانوروں کو پکڑا جاسکتا ہے
|
559
|
کتاب القضاء ........ قضاء کے مسائل
|
|
صرف فیصلہ اس کادرست ہوگا جو مجتہد ہو
|
563
|
813۔ مجتہد اور مقلد میں فرق
|
564
|
814۔ قاضی کے مجتہد نہ ہونے کی ایک دلیل اور اس کا ردّ
|
565
|
815۔اجتہاد کے متعلق ایک حدیث اور اس کی تحقیق
|
565
|
جو لوگوں کے مال سے بچنے والا ہو،فیصلے میں عدل کرے اورمساوات کے اصول پر فیصلہ کرے۔
|
567
|
منصب قضا کی حرص و طلب حرام ہے
|
567
|
816۔ ایک اشکال اور اس کا جواب
|
568
|
حاکم کیلئے جائز نہیں کہ وہ کسی ایسے شخص کو قاضی بنائے جو اس عہدے کو طلب کرتا ہو
|
569
|
جو شخص قضا کااہل ہو وہ سخت خطرے میں ہے
|
569
|
817۔ عادل قاضی کی فضیلت
|
570
|
درست فیصلہ کرنے پراسے دوہرا اجرملے گا جبکہ غلط فیصلہ کرنے پرایک اجر،بشرطیکہ....
|
570
|
رشوت لینا اور ایسے تحفے کو قبول کرنا جو اسے قاضی ہونے کی وجہ سے دیا گیا ہے حرام ہے
|
571
|
غصے کی حالت میں فیصلہ کرنا جائز نہیں
|
573
|
اس پر لازم ہے کہ فریقین سے مساوات کاسلوک کرے إلا کہ ان میں سے کوئی ایک کافر ہو
|
574
|
فیصلے سے پہلے فریقین سے معاملے کو سنے
|
574
|
حسب امکان حجاب دور کرنے کی کوشش کرے
|
575
|
بقدر ضرورت حاکم اپنے مددگاربھی رکھ سکتا ہے اور صلح کرانے کے لیے سفارش......
|
576
|
قاضی کا فیصلہ صرف ظاہری طور پرنافذ ہوگا
|
577
|
جسکے حق میں فیصلہ کیا گیاہے اس کیلئےوہ چیز حلال نہیں ہوگی إلا کہ فیصلہ حقیقت پر مبنی ہو۔
|
578
|
818۔ حکومت کوشرط کے ساتھ معلق کردینا جائز ہے
|
578
|
819۔ جنہیں حکومت نہیں دی جاسکتی
|
678
|
820۔ منصب قضا پر اجرت لینے کا حکم
|
579
|
821۔ حاکم کے لیے رعایا پر ظلم و زیادتی کرنا حرام ہے
|
580
|
822۔ ظالم حکمران کا انجام
|
581
|
823۔ مظلوم کی بددعا سے بچو
|
582
|
824۔حکمران کے ظلم سے بچنے کی دعا
|
584
|
825۔ اللہ کو ناراض کرکے رعایا کو راضی کرنا جائز نہیں
|
584
|
826۔ رعایا کے ساتھ شفقت و رحمت سے پیش آنا چاہیے
|
585
|
827۔ اچھا وزیر اور بُرا وزیر
|
586
|
کتاب الخصومۃ ........ جھگڑے کے مسائل
|
|
دلیل پیش کرنا مدعی پر اور قسم کھانا منکر مدعی علیہ پر لازم ہے
|
589
|
قاضی مدعی علیہ کے اقرار یا دو مردوں کی شہادت یا ایک مرد اوردو عورتوں کی شہادت .....
|
590
|
یا ایک مرد کی شہادت اور مدعی کی قسم کے ساتھ فیصلہ ہوگا
|
590
|
مدعی علیہ کی قسم اور تردیدی قسم کے ساتھ فیصلہ کیا جائے گا
|
592
|
حاکم اپنے علم کے ساتھ بھی فیصلہ کرسکتا ہے
|
592
|
غیر عادل، خائن، دشمن، جسے تہمت لگی ہو، ایک گھر سے وابستہ شخص اور قاذف کی گواہی قبول نہیں کی جائے گی
|
593
|
نہ ہی شہری کے خلا ف دیہاتی کی گواہی قبول کی جائے گی
|
596
|
ایسے شخص کی شہادت جائز ہے جو اپنے قول یا فعل کو ثابت کرنےکیلئے شہادت دے.....
|
597
|
جھوٹی شہادت بہت بڑا کبیرہ گناہ ہے
|
597
|
جب دو دلائل باہم متعارض ہوجائیں او رکوئی وجہ ترجیح بھی نہ ہو تو ......
|
598
|
جب مدعی کے پاس کوئی دلیل نہ ہو تو پھر بہرصورت اسے مدعی علیہ کی قسم تسلیم کرنا ہوگی
|
599
|
قسم کے بعد کوئی دلیل قبول نہیں کی جائے گی
|
600
|
عاقل و بالغ شخص سنجیدگی سے کسی معاملے کا اقرار کرلے جو عقل و عرف میں ن
|
|